31 Ağustos 2009 Pazartesi

Salatalık Turşusu Yapımı

Photobucket

Kayınvalidem pazardan bana turşuluk salatalık almış..İlk önce daha önce denemediğim için nasıl yapıcam diye düşündüm..

Eve geldim gece yarısı olmuştu..Bir sürü işim vardı onları hallettim.Fakat turşu yapımı aklımdaydı salatalıkları bekletmek istemedim..

Hemen kavonozlarımı çıkardım..Salatalıklarımı yıkadım ve şişelere doldurdum.Üzerlerini geçecek kadar içme suyu doldurdum.Her kavanoza 1 çay bardağı kadar sirke ve 1/2 çay bardağı kadar limon suyu koydum.Her şişeye 3 diş sarımsak ekledim.Üzerine 2 yemek kaşığı kadar her şişeye yemeklik tuz koydum (Dedim ya tarife bakmadım normalde kaya tuzu kullanılırmış,ama ben bu sefer normal tuzla yaptım ve 20 gün geçti hala taptaze ve harika turşularım)
Daha sonra kavanozlarımı kapattım ve iyice karışım olması için çalkaladım.

4 gün sonra kapağını açıp tadına baktığımda inanın kendime inanamadım.Aynı hazır turşular gibi tadı,tuzu acısı ekşisi kıtırlığı hepsi yerindeydi..Hatta 1 şişesi bitti bile :) Kışın inşallah Lahana ve diğer turşularımı yapıncada sizlerle paylaşacağım..

Eğer yakalayabilirsem acur ve kelek turşusuda kuracağım..Mutlaka deneyin derim..Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok: