12 Ocak 2012 Perşembe

Denizli Tahinli Kurabiyesi



Bu Tarifi Sevgili Arkadaşım Komşum Sevilay Denizli'de yemiş,tarifini almış..
Bizde çok lezzetli bulduk..
Sizler için bu nadide tarifi paylaşmak istiyorum :))
Nadide çünkü böylesi bir Tahinli Kurabiye tarifi görmedim :)
İşte Tarif:
Malzemeler:
2 yumurta ( 1 tanesinin beyazı ayrılacak )
1 su bardağı Pudra şekeri
150 gr.oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı hamuru için tahin
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un ( Yumuşak bir hamur olacak )
Üzeri İçin:
1 yumurta beyaz ( Önceden ayırdığımı
Tahin
Toz şeker
Hazırlanışı:
Öncelikle 2 yumurta (1 tanesinin beyazı ayrılacak bi kaba konulacak) ,Pudra şekeri,sıvığay,margarin,kabartma tozu,tahin ve un bir kabın içerisinde yoğurulacak.Un miktarı hamurun kulak memesi yumuşaklığında olacak şekilde ayarlanacak.
Yapılan hamur 10 dakika dinlendirilecek. Daha sonra yağlı kağıt serili tepsiye hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınacak,yuvarlanacak,bezenin ortası baş parmağımızla oyuk açılacak ve ayırdığımız yumurta beyaz ve toz şekere batırılarak tepsiye dizilecek.
Tüm hamura aynı işlem uygulandıktan sonra oyuk hamur bezelerinin içerisinde 1 tatlı kaşığından biraz daha az tahin konulacak. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilecek.Afiyet Olsun..

8 yorum:

Unknown dedi ki...

ÇOk güzel bır tarik,tahinli tariflerı çok seviyorum,denenecekler listesine ekledım ellerıne saglık.

Unknown dedi ki...

süper olmuş en kısa zamanda deneyeceğim

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Tahinin girdiği çoğu şey inanılmaz lezzetli oluyor özellikle de tatlılarda. Ellerinize sağlık:)

ruken dedi ki...

aa ne kadar güzel yaşadığım şehirden güzel bir tarif görmek :) bir de tahinli ballı cevizli pideyi deneyin derim :)) Denizli'den sevgiler :DD

u.aydin dedi ki...

gercekten leziz gorunuyor.ellerine saglik.sevgiler.

Tarif diyarı dedi ki...

bayılırım tahinli kurabiyeye yanında bir fincan çay:)ellerinize sağlık.Sevgiler

ucukpembe dedi ki...

cok nefis gözüküyorlar :) sevgiler

Türkan dedi ki...

görünce hemen atladım. ben de daha önce bloğuma bu tarifi eklemiştim. biraz farklı ama benimki de denizli tarifi :) tahini hacı şerif ten.ellerinize sağlık :))