29 Mart 2012 Perşembe

Kırmızı Mercimek Fava Nasıl Yapılır?



Not: Fotoğraf İphone ile çekilmiştir.

Aslına bakarsanız Mercimek Fava Degişik şekillerde yapılır...
Kimisinde sarımsak olur,kimisinde havuç..
Kimisinde salça ve bulgur olmaz...
Ben bu sefer daha mercimek köftesini andıran fakat bulguru daha az bir şekilde denedim...
Mükemmelde oldu...
Mutlaka Deneyin...
Normalde mercimek favada kuru soğan kullanılır ve robottan geçirilir mercimek ve soğanlar...
Ben taze soğan ve maydanoz ilave ederek yaptım...

Malzemeler:
1.5 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı ince köftelik bulgur
2 yemek kaşığı domates salçası
1 diş ince rendelenmiş sarımsak
Yarım Demet Maydanoz
Yarım Demet Taze Soğan
Tuz,Karabiber,Nane,Pulbiber ve Fesleğen
Arzuya Göre Zeytinyağı ( 1 çay bardağı yeterlidir )
4 bardak su
Arzuya Göre Nar Ekşisi

Hazırlanışı:
Önce 4 bardak suda mercimekler haşlanır.Mercimekler dağılınca ve koyu kıvama gelince altı kapatılır.
Normalde mercimek favayaya bulgur konulmaz.Kuru soğan eklenir pişerken... Robota vurulur mercimekler..
Ben robota vurmadım. Bulgur ekledim. Tencerenin kapağını kapattım . Mercimeğin nemi ve suyuyla birlikte bulgurlar şişti.
Arzuya göre baharatlarımı ekledim.Nar ekşisi ilave ettim.
Zeytinyağı Arzuya göre eklenir.Salça ilave edilir ve iyice karıştırılır.Yoğurulur.
Ardından ince kıyılmış,sarımsak,maydanoz ve taze soğanlar eklenir.Hepsi karıştırıldıktan sonra bir tepsiye bastırılarak mercimek favamız sıkıca bastırılarak yerleştirilir.
Üzerine Maydanoz Serpilir.Dilimlenerek servis edilir.Afiyet Olsun..


3 yorum:

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik hayatim,mutlaka deneyecegim,tarif cok hosuma gitti.mrcimek koftesini de andiriyor.mukemmel.sevgilerle.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM MMMM :)))

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş :)