11 Mart 2012 Pazar

Rosti , Röşti (Röschti ) İsviçre Mutfağından




Uzun zamandır bu tarif bekliyordu arşivde yayınlanmak üzere...
Bugün canım arkadaşım  instagr.am'da paylaşınca hadi dedim bir an evvel bu lezzeti paylaş :)))
Hemen arşivimden hazırladım bekleyen tarifi..
Ben şahsen bu lezzeti tadarken bayıldığımı söylemeliyim..
Rosti'yi yapmanın iki şekilde hazırlanışı var.. Bugün size çiğ patatesten olanını vereceğim.Birde haşlanmış patatesten olanını daha sonra.. Aslında aralarında fark yok sadece yapım farkı...
Röşti İsvişte Mutfağına ait bir tarif.. Sabah Öğle İsviçreliler bu tarifi tüketiyorlar.. Et yemeklerinin yanında garnitur olarakta kullanıyorlar. Patates onların en değerli besini ve patatesin anavatanlarından..
Uzatmadan tarife geçeyim :))

Malzemeler:
4 adet patates
Tuz,Karabiber
Sıvıyağ

Hazırlanışı:
Patatesler Rendelenir.Patateslerin suyu sıkılır.Karabiber ve tuz ile harmanlanır.
Yağlanmış Teflon Tavaya koyulur.İlk başlarda biraz yağda cevirilir,kısık ateşte cevrilerek yumuşaması ve pişmesi sağlanır.
Çok fazla Ardından tavanın şekli verilir,patatesler bastırılır kalıp gibi..
Alt tarafı kızarınca bir kapat yada tabak yardımıyla ters cevirilir.
Diğer tarafıda kızartılır.Sıcakken servis tabağına alınır.Arzu edilirse üzerine sıcakken parmesan peyniri yada kaşar peyniri serpilerekde servis edilir.
Özellikle Pazar Sabahları muhteşem oluyor bu tarif..
Afiyet Olsun :))






















4 yorum:

ruken dedi ki...

aaaa ben bunu hep yapıyodum ama adını bilmeden :) bazen domates rendeleyip yapıyorum bazen sade :) nefis oluyor gerçekten :)

Özgen dedi ki...

Harika ve kolay bir lezzet harika da bir garnitür olur sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Tam benlik, pratik ve lezzetli
Ellerine sağlık
Sevgiler

durutarifler dedi ki...

Tam benlik, pratik ve lezzetli
Ellerine sağlık
Sevgiler