4 Mart 2012 Pazar

Soğanlı Arnavut Böreği

Bu enfes böreği ilk önce ön yargıyla izledim..
Soğanlı börek mi olur?
Yok yok yemem ben onu dedim :))
Ama öyle bir lezzet olduki pırasalı börek gibi.. Yada pırasa sevmeyen bile sever böreği resmen :)))
Yapımı kolay ,üstü sarıyer böreği kol böreği gibi çıtır çıtır müthiş müthiş...
Hatice abla ellerine sağlık diyor bu leziz böreğin tarifini aşama aşama sizlerle paylaşıyorum...
Bu arada fotoğraf kalitesi biraz düşük çünkü yanımda Allahtan cep telefonum vardı bu lezzeti fotoğrafladım :)))

Malzemeler:
3.5-4 su bardağı su
Tuz ve Alabildiği Kadar Un (1 kg.dan fazla)

İç Harcı:
1 kg.Piyazlık doğranmış soğan
1/2 demet dereotu
Karabiber ve Pulbiber
Tuz
Yağlamak İçin : Sıvıyağ yada eritilmiş tereyağı



Hazırlanışı:
Öncelikle Un,Tuz ve su ile yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğurulur.
İçerisine bir kaç damla sıvıyağ ilave edebilirsiniz.
Hamurdan 12 eşit beze elma büyüklüğünde elde edip yuvarlayınız.
12 bezeyi 6 şar 6 şar halde kullanıcaz...
Bezeler tabak büyüklüğünde merdaneyle açılır.Bir kenara konur.Tüm açılmış bezelerin arasında sıvıyağ sürülür.
6 şarlı olarak yağlanmış tabak büyüklüğünde açılmış hamurla üstüste konur ve yarım saat dinlendirilir.
Yani araları yağlı 6 kat üstüste konmuş hamur olacak.. Diğer 6 lı bezeyede aynı işlem uygulanır...
Çünkü Tepsinin altına 6 kat hamur üstünede 6 kat hamur kullanılacak..
Bu arada Bir tavada Soğanlar sıvıyağda kavrulur iyice pişince üzerine dereotu pulbiber çok az tuz ve karabiber eklenir.Ocağın altı kapatılır soğumaya bırakılır.
Dinlenen 6 'lı yağlanmış hamur elde kol yardımıyla tepsi büyüklüğünde açılır ve tepsiye dizilir.
İçerisine Soğanlı harçtan dökülür.
Diğer 6 lı yağlanmış açılmış hamurlar alınır ve onuda kol ve el yardımıyla tepsi büyüklüğünde açılır.
Soğanların üzerine kapatılır.Hamurun fazlası kalırsa üstüne kenarlarından kapatılır.
Bıçak yardımıyla tepsideki böreğimiz pişmeden dilimlenir.
Üzerine bol sıvıyağ sürülür ve 30 - 40 dakika pişmek üzere 200 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir..
Sizede çay yada Ayran yanında bu leziz böreği tüketmek kalır.. Afiyet Olsun..




8 yorum:

Unknown dedi ki...

Nefiss,enfseeee,ellerıne saglık çok güzel görünüyor.Bunu elle açmak kolay degıl bu yuzden ıkı kere ellerıne saglık.Guzel bır pazar dılıyorum.

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Arnavutlar hakikaten börek işinden çok iyi anlıyorlar yaa. Ellerinize sağlık.

neslice tarifler dedi ki...

Ben de önyargıyla okudum ama çok lezzetli olduğu şüphesiz. Yapanların ellerine saglık.

Seda Kızılarmut Katrancı dedi ki...

Ellerinize , kollarınıza sağlık.
Nasıl da imrendim. Bir arnavut olarak çevrenizde bilen varsa ciğer böreği ve turşulu böreği de tavsiye ederim.

Sevgiler,

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Ay ne güzel olmuştur buuuu!

durutarifler dedi ki...

AAA içi sadece soğan mı?
Çok enterasan bir tarif olmuş
Deneyeceğim mutlaka
Ellerine sağlık
Sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Meloş şimdi bu tarifi görünce yıllar önce yengemin bunu yapıp nasılda severek sıcak sıcak yediğimizi hatırlayıverdim unuttuğum, ama çok sevdiğim bir lezzeti bana tekrar hatırlattın ya çok sağol o lezzette annemin sağlıklı günleri, şu an hayatta olmayan dayılarım ve yengelerim annaanemin kokusu anıları vardı.. mutlaka en uygun zamanda bunu deneyeceğim. ellerine sağlık. sevgiyle kal.

kürtçe müzik dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş..