26 Ekim 2010 Salı

Fırında Tavuk Şiş Ve Konuk Sofrası

Hafta Sonu yine misafirlerim vardı..Kayınvalidemler bize konuk olacaklardı..
Gelecekleri gün çok yoğun olacağımdan pratik bir menü hazırladım yine kendime..
Evde yine tadilatlık işler vardı..Yeni ev malumunuz eksikler yapılır takılıyor ediliyor v.s
Misafirlerimin gelmesine anca bitti işlerimiz..
Geldiklerinde hemen mutfağa girdim..1 saat içerisinde çok kolay ve hafif bir menü hazırladım..

Tavuk Şiş yapacağım etler akşamdan marine edilmeye bırakmıştım.
Akşamdan kendimize yaptığım Zeytinyağlı Sarmam Vardı..
Daha önceden sardığım kızartılmaya hazır Muska Böreği
Ve Hemen Knorr Mercimek Köftesine bu sefer bulgur ve salça ekstaradan ekleyerek yaptığım meze :)
Knorr Analı Kızlı Çorba
Tavuk Şiş ( Fırınlamak için şişe dizmiştim )
Havuçlu Yeşillikli Mısırlı Nar Ekşili Nefis Bir Karışık Salata Yaptım
Tatlı: Kayınpederim Baklava Getirdiği için Tatlı Yapmadım.Tatlı Derdinden kurtardı beni onuda o şekilde hallettik :)

Görümcemde Sofrayı Hazırladı..Hemen sofraya geçtik..Restaurant usulü bir menü olduğunu ve çok lezzetli bulduklarını söylediler :) Yine her zaman ki gibi Yemekteyiz'e katılmam için ısrar ettiler ama her zamanki gibi hayır dedim :) Çekeememm ben onların kaprisini :))
Evet..
Kolay bir menü inşallah benim gibi pratik severlerin işine yarayacaktır.. Hem şık,hem hafif hemde lezzetli ve pratik bir menü..
Şimdi Gelelim Tavuk Şiş Tarifimize :)


Tavuk Şiş ( Fırında Tavuk Şiş Izgara )

Malzemeler:

2 kg.Kuşbaşı Tavuk Göğsü

Marinesi İçin ;

3 yemek kaşığı Green Life Tavuk Izgara Baharatı
4 Yemek Kaşığı Yonca Zeytinyağı
3 Yemek Kaşığı Yoğurt
1 Tatlı Kaşığı Biber Salçası

Yanına Izgara:

Çarliston Biber Ve Domates
Şiş Kürdan

Hazırlanışı:

Marine etmek için marine malzemeleri karıştırılır.Kuşbaşı doğranmış tavuklar içine ilave edilip iyice boca edilir.Soslu Tavuklar 1 gece buzdolabında dinlendirilir.Ertesi gün tavuk etlerimiz şişe dizilir ve fırın tepsisine yerleştirilir.Yanına 4 parçaya bölünmüş domates ve biberlerde şişe geçirilerek ilave edilir.
Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirilir.
Servis Sırasında Izgara Domates,biber ve Pilav eşliğinde sunulur.Afiyet Olsun..

5 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım ellerine sağlık.o kadar lezzetli görünüyor ki bir bardak kola alıp hazırlanmış enfes sofraya oturup bayıla bayıla yiyesim geldi inan.ellerin dert görmesin.sevgiler...

Unknown dedi ki...

sofra gercekten harika görünüyor.
ellerinize sağlık.

Aysegül dedi ki...

Ellerine sağlık , çok güzel görünüyor.

Unknown dedi ki...

Ne zamandır denemek istiyorum tavuk şiş,sanki ızgarada yapmışsın gibi duruyor,harika olmuş,ellerine sağlık..
Ayrıca sofrada çok güzel..

DATLIM dedi ki...

Meloş ellerine sağlık harika sofralar ve harika tatlar !!! :)