4 Ekim 2010 Pazartesi

Yoğun Çikolatalı Islak Kek





İnanılmaz lezzetli bir kek tarifi ile karşınızdayım..Bu ıslak kek'in özelliği çiğ yumurta sevmeyenler içindir :) Çünkü sosunda yumurta yoktur ve ayrı yapılır.
Sinangil kekunu ile yaptığım için tam browni tadında bir lezzet oldu ..


Kısa bir zaman tariflere ara vermiştim..
Bir süre fırınsız kaldım.Yeni evim ankaste sete uygun olduğu için eski fırınımı bırakmak zorunda kaldım.Eski demeyeyim gücenmesin hala çok yeniydi :) Buradaki Evimde Davlumbaz ve Ocağı Var.. Sadece Fırın Yok..Tabii bu süre zarfında fırın konusunda kararsız kaldım..
Genelde aletlerim Bosh Marka.. Şimdi ne alsam Fırını diye düşündüm durdum uzun süre..
Beko alacaktım iz bırakmayan teknolojisi olduğu için son anda vazgeçtim Bosh Ankastre Fırın'a döndüm.Daha sonra iz konusunda hala kararsız olduğum için hala düşünmekteyim..Sizlerinde fikirleri varsa almak isterim..Bosh İz Konusunda ve ankastre konusunda nasıl?Yada Diğer Markalar?
Sanırım 1-2 güne artık kararımı vereceğim böyle olmayacak :)


Gelelim Tarifimize:




MALZEMELER: (40 X 30'LUK NORMAL FIRIN TEPSİLERİ İCİN ÖLÇÜDÜR )


  1. 6 YUMURTA
  2. 1.5 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
  3. 2 SU BARDAĞI SÜT
  4. 1 SU BARDAĞI YONCA AYÇİÇEK YAĞI
  5. 3.5 SU BARDAĞI SİNANGİL KAKAOLU KEK UNU (KIVAMI BOZA KIVAMI GİBİ OLACAK)
  6. 1 SU BARDAĞI CKLT DAMLA ÇİKOLATA
SOSU İÇİN:
  1. 1 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER
  2. 4 YEMEK KAŞIĞI CKLT KAKAO
  3. 3 SU BARDAĞI SÜT
HAZIRLANIŞI:
  1. YUMURTA VE ŞEKER İYİCE ÇIRPILIR.ARDINDAN SÜT VE YAĞ İLAVE EDİLİR.KARIŞIMA EN SON KAKAOLU KEK UNU KATILIR VE ÇIRPILIR.DAHA SONRA DAMLA ÇİKOLATA KARIŞIMA İLAVE EDİLEREK KARIŞTIRILIR.
  2. FIRIN TEPSİSİ YAĞLANIR VE KARIŞIM TEPSİYE DÖKÜLÜR.
  3. ÖNCEDEN ISITILMIŞ 170 DERECE FIRINDA KEKİMİZ PİŞİRİLİR.
  4. DAHA SONRA SOS MALZEMELERİ DERİN BİR KABIN İÇERİSİNDE İYİCE KARIŞTIRILIR.
  5. FIRINDAN ÇIKAN KEKİMİZ TEPSİDE DİLİMLENİR VE TÜM KEKLERİN ÜZERİNE EŞİT MİKTARDA SOS DÖKÜLÜR VE SOĞUMAYA BIRAKILIR.
  6. ARZUYA GÖRE SÜSLENEREK SERVİS EDİLİR.AFİYET OLSUN.
Türkiyenin en büyük çikolata mağazası www.cikolatasepeti.com uğramadan geçmeyin..

1 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

ellerine sağlık şekerim nefis görünüyor.. ağzımın suyu aktı :)