15 Ekim 2010 Cuma

Tarçınlı Cevizli Kek














Bugünkü tarifim Sevgili Kat Komşum Sevilay'cıma Ait..

Akşam Üzeri Yaptığı Kek'ten getirdi bana..
Ev halkı olarak keki çok beğendik.Hemen Sevilay'a Msn 'den Yazdım Fotoğtafını çektim hemen bana tarifini yaz çok beğendim yayınlayacağım.Pamuk Gibi Bir Kek..
Eline Sağlık Sevilaycım..
Görüldüğü Üzere Çok Maharetli Komşularım Var :) Hepsi birbirinden lezzetli yiyecekler yapıyor..Hatta geçen günlerde blog açtığımız komşularım Sevgili Kübra Ve Duygu İlk Pasta Siparişlerini Bile Aldı :)
Onlarıda ziyaret etmeyi unutmayın BURADAN CLİCK CLİCK


Şimdi Geçelim Tarifimize:


Malzemeler:


3 yumurta
3 su bardağı un
1 su bardağı süt




1 su bardağı ince çekilmiş ceviz içi
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı Yonca Ayçiçek Yağı
1 yemek kaşığı dolusu Kotanyi tarçın
1 paket kabartma tozu  


 Üzeri İçin:


Pudra Şekeri

Hazırlanışı:



Çukur bir kapta yumurta ile şekeri köpürünceye kadar çırpılır. Üzerine sırasıyla sütü, sıvıyağı, unu, kabartma tozunu, tarçını ekleyerek çırpmaya devam edilir. Kek kalıbı margarinle yağlanır.
Hazırladığımız hamurun yarısını kalıba boşaltalır. Kalan yarıya cevizi karıştırıp üzerine dökülür.Cevizlerin dibe çökmemesi için 190 c önceden ısıtılmış fırında pişirilir. 
Kürdan yada temiz bir bıçak yardımıyla kek kontrol edelip temiz çıkınca fırından alınır.Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilirek dilimlenerek servis edilir.
Afiyet olsun ..






5 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Merhaba Sevilay' in ellerine saglik kek cok guzel gorunuyor.

sanemkarakas dedi ki...

Adres nereiydei ben de Meloş'la aynı apartmanda oturmak istiyorum:)Ellerine sağlık

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

:))))

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

mmm tarcinin kokusu taa burnuma geldi
bayilrim tarcinli olan tariflere
ellerine saglik canim

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş.