27 Ekim 2010 Çarşamba

Kahvaltı Sofrası & Tava Böreği Tarifi

Günaydınlar..


Güne güzel bir kahvaltı sofrasıyla başlamak istedim..


Hafta Sonu misafirlerim için hazırladım bu kahvaltı sofrasını..


Her Zamanki Kahvaltı Şatafatından vazgeçip evdeki malzemelerle bir sofra hazırladım :) Patates Kızartmasından,Börekçinin Böreğinden ve poğçasından vazgeçtim..


Hani bi misafir geldiğinde çeşit çeşit ballar reçeller pekmezler sunarız.. Kahvaltılık Ekmekler hazırlarız Çoğuda yiyilmez..


Yok bu sefer sade olsun dedim.. Hayvansal Gıdalardan uzak masama sığdığınca hafif bir sofra.. Hayvansal Gıdalar derken mümkün olduğunca salam,sosis,sucuktan uzak durmaya çalışıyorum..
Her ne kadar eşim arada alsada sevemiyorum nedense..
Sağlıklı olduklarınıda düşünmüyorum..Maalesef bazen tüketiyoruz..
Neyse..


Kahvaltı Masamdakiler:


Van Otlu Peynir
Sert Yağlı Ezine Peynir
Labne Peyniri
Kırmızı Biber Turşusu Konservesi (Zeytinyağlı kendim yapmıştım)
Baharatlı Zeytinyağlı Limonlu Zeytin
Çilek Reçeli
Cikolatalı Fındık Kreması
Haşlanmış Yumurta
Tereyağı
Domates,Salatalık,Biber (Zeytinyağlı Limonlu)
Mercimek Köftesi
Peynirli Tava Böreği
Çay-Meyva Suyu


Gelelim Asıl Lezzetli Tava Böreği Tarifimize..
Gözleme yapmaktan,yahut fırında yapmaktan kaçıyorsam bu seçeneği kullanıyorum.
Kimi Zaman 2, Kimi Zaman 3 yufkayla yapıyorum bu tarifi..
Süt yada Su seçenekleriyle..
Bu sefer bol bol kabarsın diye su ile yaptım.Hemen Tarife Geçiyorum.


Malzemeler:


2 yada 3 Yufka
Beyaz Peynir
Maydanoz
Kotanyi Pulbiber
Yonca Ayçiçek Yağı
Su


Hazırlanışı:


1 kat yufka yağlanmış derin tavamıza (mümkünse wok tava) kenarları dışarda kalacak şekilde yerleştirilir.Üzerine su ve yağ serpilir.Daha sonra aynı şekilde ikinci kat yufkamız yerleştirilir.Üzerine su ve yağ serpilir.Daha sonra peynirli maydanozlu pulbiberli karışımı yufkalarımızın üzerine yayarız.Dışarda kalan yufkalarla üzerine kapatırız.Bohça şekli veriririz.
Kısık ateşte pişirmeye başlarız.(Üzerine kapak örtelebiliriz) Daha sonra üst kısmını su ve yağla ıslatarak ters çevirip pişirmeye devam ederiz.Arkalı Önlü İyice piştikten sonra servis tabağına alıp dilimleriniz.Afiyet Olsun..

2 yorum:

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık meloşum daha ne olsun sofrada yok yok

Cafe Pepela dedi ki...

Merhabalar.
Herşey çok güzel görünüyor! :)
Ellerine,gönlüne sağlık arkadaşım.
Sevgi ve selamlarımla