2 Ekim 2010 Cumartesi

BAD,BAT (Sivas Yöresine Ait Bir Tarif )





  • BU TARİFİ YENİ TANIŞTIĞIM KOMŞUM SİVASLI KÜBRANIN EVİNDE İLK DEFA YEDİM..ÇOK LEZZETLİ BİR TARİF İDİ..KASEDE SUNUP BİZE NEFİS BROWNİ EŞLİĞİNDE İKRAM ETMİŞTİ.SİZ ARZU EDERSENİZ SERVİS TABAĞINA ALARAKDA SUNABİLİRSİNİZ.
    SAMSUN,TOKAT GİBİ ÇEŞİTLİ YÖRELERDE ASMA YAPRAĞI EŞLİĞİNDE SUNULUYOR.BEN BU SADE HALİNİ SEVDİM..İŞTE TARİF:=)

    MALZEMELER:

    1 SU BARDAĞI YEŞİL MERCİMEK
    1/2 SU BARDAĞI İNCE BULGUR
    2 DOMATES
    3 DAL YEŞİL SOĞAN
    MAYDANOZ
    2 YEMEK KAŞIĞI SALÇA
    KOTANYİ KİMYON
    KOTANYİ KARABİBER
    TUZ
    LİMON SUYU
    YONCA ZEYTİNYAĞI

    HAZIRLANIŞI:

    Mercimekleri 3 Bardak su ile pişiriyoruz. Mercimekler piştikten sonra ocaktan alıyor,.suyunu dökmeden içine bulguru katıyoruz.Bulgurlar yumuşayınca içine minik doğradığımız domates,taze soğan,maydanozu ve baharatları katıyoruz.İçine en son 1 su bardağı soğuk suyu ve limon suyunu katıyor soğuk veya ılık olarak servis ediyoruz.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Meloşum ellerine sağlık canım çok farklı bir lezzet öpüyorum.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerine saglik canim degisik bisey olmus
bayilirim yoresel yemeklere kesinlikle denicem bunu
resimde yuvarlak buyuk biseyler gozukuyor o ne , yesil mercimek desem baya buyuk gozukuyor mercimkten onu sormak istedim
yada mercimekte banami buyuk geldi :)

Magia da Inês dedi ki...

♥ Olá, amiga!
Sinceramente fiquei surpreendida com tanta sabor e criatividade nos seus pratos... ♥♥
Você é muito, muito talentosa... parabéns!!!♥
Bom fim de semana!♥
Beijinhos.
♥Itabira
Brasil♥♥

FKH dedi ki...

bi dakka bi dakka!

efendim bu sivas yöresine ait değildir belirtiyim! düpedüz tokat yöresine ait bir yemektir.

hatta bunun ispatını üzerine yazılmış olan türküsünü dinleyerekte anlayabilirsiniz. türkü tokat'ın zile ilçesinde yazılmıştır ve oradan ünlenmiş bir lezzettir.

"zileliyiz dediler
bi kazan batı yediler
daha da yok mu dediler
daha da yok mu dediler
anam yar
bacım yar
gel gel güzel zileye gel
gel gel güzel turhal'a gel"

burada sivas yöresi diye görünce birden memleketimin yemeğini çalındığı hissine kapıldım :) olmaz efendim. oldurulmaz :) bırakmayız yemeğimizi..

hatta: http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=767794

bu linkten de bilgi alabilirsiniz.

hatta we hatta burada da benim yaptığım daha detaylı tarihi bulabilirsiniz: http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=17879978

budur efendim ahwalim. affınıza sığınıp kaçarım buralardan :)

bat bizimdir bizim kalacak!

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

tadını merak ettim:)denemek lazım balım
öpüyorummmmmmm

biyasimadahagirdim dedi ki...

tokatlı bir arkadaş yapmıştı çok sevmiştim, bende evdekilere yapmıştım "ne bu böyle sulu" falan demişlerdi ama sevmeyen olmamıştı :) tarifi hatırlattığın için teşekkür ederim;)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Oznurcum aynen öyle onlar mercimek :)

FKH:) Tamam tokat olsun ama sivaslılarda yapıyor nette var:)