3 Ağustos 2011 Çarşamba

Ramazan’a Özel Tarifler – 3 / Patatesli İçli Köfte

Photobucket

Ramazan'a Özel Tarifler - 3 / Patatesli İçli Köfte

YİNE HARİKA BİR TARİF..

Fotoğraf kaliteleri için kusura bakmayın bazen makinam yanımda olmuyor cep telefonu ile çekmek zorunda kalıyorum :))

Malzemeler:
  1. 1 su bardagı ince bulgur
  2. (ben siyah ince bulgur kullandım)
  3. 2 su bardagı sıcak su
  4. 2 veya 3 kasık un
  5. 3 yemek kasıgı kadar haslanmıs patates
  6. aldıgı kadar tuz
  7. İçi için;
  8. 3 adet patates
  9. 1 sogan
  10. karabiber,kekık,pul biber 
  11. Sosu için;
  12. 2 yemek kasıgı salca
  13. bir su bardagı su
  14. tuz
Hazırlık

Tarifin Hazırlanışı
  1. Öncelikle patatesleri haslayarak baslıyoruz...
  2. Bir yandan da bulguru tepsimize alıp üzerine kaynar suyumuzu bosaltıyoruz ve üzerini kapatıp bekletiyoruz 10 dk kadar...
  3. Patatesler haslanınca püre haline getiriyor ve 3 yemek kasıgı kadar ayırıyoruz...
  4. 1 soganı ince ince dograyıp tavaya alıyoruz, 5 dk kavurduktan sonra renk vermesi için salca koyuyoruz yarım kasık kadar,üzerine haslanmıs ve pure olmus patatesleri ileve edip iyice birbirine yediriyoruz...Dilediğiniz baharatları katabilirsiniz...
  5. (Ben acı olmasını istediğim için biber salcası ve pul biber koydum)
  6. Ocaktan alıp sogumaya bırakıyoruz...
  7. Diger taraftan yumusayan bulgurların üzerine unu,tuz'u,patates püresini ilave edip bir güzel yoguruyoruz...
  8. Ben bu kısımda zorlanıcagımı düşündüm ama hiç öyle değilmiş,kaynar su bulguru öyle kıvama getirmişki 5 dk karıstırmamız yetti.
  9. Devamen,bulgurlarımızın içini elimizi ıslatarak yuva seklinde acıyoruz,patatesli harctan yarısına gelicek kadar ekleyip kapatıp yuvarlıyoruz...
  10. Ben birazını kızartmak istediğim için uzun uzun sekil verdim...(esim kaynamıs ben ise kızarmıs seviyorum onun için iki cesit yaptım:)
  11. Daha sonra suyumuzun kaynadıgı tencereye köftelerimizi yavasca ilave ediyoruz..
  12. Kızartmak istiyenler için,yagımızı iyice kızdırıp köftelerimizi içine bırakıyoruz,altı üstü iyice kızarınca cıkarıyoruz..Kimi yumurtaya batırıp kızartıyormus,ben ona cesaret edemedim,için pişmez korkusu ile...
  13. Diğer taraftan haslanan köftelerimizi kontrol ediyoruz,iyice yumusayınca suzerek cıkartıyoruz...
  14. Tavada 2 yemek kasıgı salcamızı su ile kaynayana kadar karıstırıp haslanmıs köftelerimizin üzerine gezdiriyoruz...
  15. Afiyet Olsun
 

4 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık çok lezzetli olmalı hayırlı ramazanlar sevgiler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

harika olmuş canım ellerine sağlık
ramazana özel bir yemek
afiyet olsun sevgiler:)

mutfakcini dedi ki...

Ellerine sağlık şekerim ;)

mutfaksoleni dedi ki...

emin olun..iftar soframı süsleyecek...