29 Şubat 2012 Çarşamba

Buğdaylı ve Mısır Yarmalı Keşkek


Kar'lı bir güne merhaba derken hem içimizi ısıtacak hemde bu soğuk kışta hafif ama lezzetli doyurucu olacak bir yemek yapmak istedim...
Aklıma ailecek çok sevdiğimiz anneminde çok yaptığı mısır yarmalı buğdaylı keşkek yapmak geldi..
Mısır yarması genelde köy ürünleri satanlarda ve pazarlarda bulunabiliyor.. Kırık kurutulmuş mısır tanelerinden oluşuyor.. Buğday ise her zamanki gibi aşurelik buğday..
Yapımı basit ,besleyici ve pratik.. Sadece pişme ve bekleme süresi uzun..
Hemen tarife geçmek istiyorum..


Malzemeler:

1.5 su bardağı mısır yarması
1.5 su bardağı buğday
Tuz ve Su
1 yemek kaşığı tereyağı


Üzeri için:

Yoğurt
Arzu edilirse tereyağla eritilmiş salça yada hafif olsun diyenler için pulbiber


Hazırlanışı:
Buğday ve mısır yarması yıkanır.
Üzerini 10 cm geçecek kadar su konulur ve bir taşım kaynatılır.Geceden dinlenmeye ve şişmeye bırakılır.
Ben sabah yaptım 4 saat dinlendirdim.Ama geceden olsa pişmesi daha kolay olur.
Daha sonra şişen mısır yarması ve buğdayın iki katı kadar su ilave edilir.
Yani tencerenin yarısı mısır yarması ve buğday,diğer yarısı su olmalıdır.
Kısık ateşte su ilavesinden sonra 1.5 saat kadar pişirilir. Pişmesi dağılmasından anlaşılır buğday ve mısırın..
Suyunu çeker..
En son tuzu ve tereyağı ilave edilir ve karıştırılır.
Servis tabağına alınır.
Arzu eden yoğurt ve üzerine yağda eritilmiş salça dökerek,arzu eden sadece pulbiber ile,arzu eden yoğurtsuz sade,yada sadece keşkeğin üzerine yağ ve salça eritilmiş gezdirerekde servis yapabilir..
Afiyet Olsun..






5 yorum:

u.aydin dedi ki...

seviyorum ben bunu ama soguk olarak da cooook.ellerine saglik,sevgilerle.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım..hiç tatmadığım bir lezzet..sevgiler

durutarifler dedi ki...

Etsiz light keşkek olmuş :))
Ellerine sağlık
Sevgiler

Unknown dedi ki...

çok besleyici ve lezzetli bir tarif olmuş.ellerine saglık.

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ellerinize kollarınıza sağlık.Hakikaten hem çok doyurucu hem de çok besleyici.