1 Şubat 2012 Çarşamba

Krem Şantili Poğaça


Takipcilerimden Sevgili Fatma Damyan / Krem Şantili Poğaça Tarifini yollamış bana..
Bende Fatma Hanım'ın anlatım diliyle tarifi yayınlıyorum aynen :))
Kremşantili Poğaça Tarifi

Değişik bir poğaça tarifi ararken nette bu tarifi buldum ve hemen yapmaya karar verdim. Tabiiki sonuç harika. İnanın bana sizler de yapıp, yiyince bana hak vereceksiniz. Benim favori tariflerim arasında baş köşede yerini aldı bu tarif. Bu poğaça dışı hafif kıtır içi ise yumuşacık bir poğaça. Hani pastanelerde satılan karaköy poğaçaları vardır ya işte tam onun gibi bir poğaça bu.
Kesinlikle tadı harika. Gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum......
Malzemeler
•Yarım pkt margarin yada tereyağı,
•4-5 su bardağı un,
•1 su bardağı ılık süt,
•1 çay bardağı sıvıyağ,
•1 pkt toz krem şanti,
•2 yumurta (1nin akı çökeleğin içine)
•2 kabartma tozu,
•1 tatlı kaşığı tuz,

•İçi : Çökelek ve maydanoz, (yumurta akının birisi çökeleğin içine yerken dağılmaması için)

•Üzeri: Yumurta sarısı, çörek otu ve susam.
Hazırlanışı
•Yumurta, süt, margarin, sıvıyağ ve toz şanti bir kaba alıp iyice karıştıralım. İçine tuz, kabartma tozu ve elenmiş unu kontrollü bir şekilde ilave edelim. Hamuru iyice yoğuralım. İçi için maydanozu ince kıyalım. İçine çökeleği, maydanozu, 1 yumurta akını birazda tuz - karabiber ekleyip karıştıralım.
•Hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar koparalım. Elimizle şekil verip içine harçtan koyalım. Ağzını büzerek elimizle kapatalım. Sonra ters çevirip kapattığımız tarafı alta getirelim. Yağlanmış tepsiye dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürelim. Çörek otu ve susamla da süsleyelim.
•Önceden ısıttığımız fırınımızda 180 'C de yaklaşık 30-35 dk kadar yani kızarana kadar pişirelim.
•Poğaçalarımız servise hazırdır.
•Afiyet Olsun :))))
Not:Fırın ayarı herkese göre değişir. Poğaçalarımı kontrollü olarak kızarana kadar pişirelim...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

biri yer biri bakar kiyamet ondan koparrr

offff

afiyet olsun yerken beni düsün :-)

lezzettabağı dedi ki...

Canım günaydınlar bu tarifte çok pratik ve hafif olmuş, yapanın ellerine sağlık. bu ve bir ç.ok tarifin çok güzel bloğuna sevgiler bıraktım..