17 Şubat 2012 Cuma

Pirinç Unlu Damla Çikolatalı Kek




Farklı bir kek yapayım istedim.. 
Tarifi kendimce yapıp,fırına verdim :))
Sonuç lezzetli bir kek :)) İşte Tarifi..

Malzemeler:
2 adet yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2.5 su bardağı un
1 su bardağı pirinç unu
3 yemek kaşığı kakao
1 çay bardağı damla çikolata
1 paket kabartma tozu ve Vanilya

Üzeri İçin : 
Pudra Şekeri

Hazırlanışı:
Kek malzemeleri sırasıyla çırpılır.Margarin ile yağlanmış kek kalıbına Kek harcının yarısı dökülür.Damla çikolatalar kek harcının üzerine eşit şekilde serpilir.Arzu ederseniz damla çikolatayı kek harcına tümüylede karıştırabilirsiniz.Ben bir bölgede yoğunlaşsın istedim..
Daha sonra diğer kalan kek harcını kek kalıbına ilave edip,180 derece önceden ıstılmış fırında 40-45 dakika pişirilir.
Kekin pişip pişmediğini bir bıçak yardımıyla öğrenebilirsiniz. Bıçağı batırdığınızda bıçak temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir..
Kek soğuduktan sonra kalıbından çıkarılır ve servis tabağına alınarak üzerine pudra şekeri serpilir. Çay Yada Kahve Yanında Servis Edilir.Afiyet Olsun..

9 yorum:

özlem dedi ki...

ellerine sağlık pirinç unu nasıl bir lezzet katıyor merakettim. mutlaka denemeliyim.

Unknown dedi ki...

ay damla sakızım olsa hemen deneyecektim çok güzel bir tarife benziyor

Unknown dedi ki...

aaa ben ikisaattir damla çikolatayı damla sakızı okuyorum :))))))

fatosun mutfagından... dedi ki...

nefis görünüyor canım..ellerine sağlık

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Damla çikolatanın her girdiği tat bana inanılmaz lezzetli geliyor, ellerinize sağlık:D

TuruncuTatlar dedi ki...

mmm nefis gözüküyor canım ellerine sağlık..

Emine ŞAHİN dedi ki...

Mmm çikolatalı herşey favorimdir.Ellerinize sağlık hem şık hemde çok leziz görünüyorlar.

Adsız dedi ki...

Blogunuzu yeni gördüm çok güzel benim yapabileceğim tarifler var
Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.
http://obezitedenkacis.blogspot.com/

Seda Kızılarmut Katrancı dedi ki...

Görüntüsü çok güzel. Tadını merak ediyorum. En kısa sürede deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Sevgiler,