11 Aralık 2011 Pazar

Bulgurlu Semizotu Salatası

semizotlu bulgur salatası

Bu blog Şahane.. Yine Güzel Arkadaşım Funda'ya Ait bir tarifle geldim.. Funda yapıyor sağolsun benimde paylaşmama olanak sağlıyor.. Fundayı mutlaka takibe alın :)) Nitekim ben onun sadece bir kaç tarifini yayınlıyorum ama içinde neler var neler...

Şimdi Leziz Tarifimiz Bulgurlu Semizotu Salatasına Gelelim..

Malzemeler:

2 su bardağı pilavlık bulgur
1 demet semizotu
1 demet dereotu
yarım demet maydonoz
6 dal taze soğan
1 büyük boy kuru soğan
1 su bardağı mısır
2 adet kırmızı biber

SOSU İÇİN:

2 diş sarımsak dövülmüş
yarım çay bardağı sıvıyağ
nar ekşisi
tuz,karabiber,pul biber,kuru nane.

YAPILIŞI:
Yemeklik doğranmış kuru soğan tavada sotelenir.Yıkanmış bulgur eklenip kavrulur.2 su bardağı kaynar su,tuz karabiber,pul biber,nane eklenip kısık ateşte pişirilir ve soğumaya bırakılır.Ayrı bir yerde semizotu yıkanıp ayıklanıp küçük parçalara ayrılır.Kıyılmış kırmızı biber,dere otu ve maydonoz eklenir.Tüm malzemeler harmanlanır.Sosu hazırlanıp karıştırılır.Afiyet olsun.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

salata guzel görünüyor,bu ıkılıyı salata olarak hıc yapmadım bende denıyecegım ellerıne saglık.

Unknown dedi ki...

görüntü harika taaam bir yaz salatası

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşım öptüm

tenceremvartavamvar dedi ki...

çok güzel ve çekici görünüyor canım ellerine sağlık...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Ellerinize sağlık:D