16 Aralık 2011 Cuma

Damat Paçası

damat paçası

Selamlar; Sevgili Arkadaşım Fundaya Ait Bir Tarif .. Takip etmenizde yarar var :))

MALZEMELER:


6 adet yufka
1 tane tavuk


ORJİNAL SOSU:


2 yemek kaşığı sıvıyağ ya da sana
3-4 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı yoğurt 
2 çorba kaşığı sirke
1 yumurta
4 diş sarımsak
3 su bardağı tavuk suyu
tuz.


YAPILIŞI:


Tavuğu haşlayıp suyunu alıyoruz.Haşlanmış tavuğu didiyoruz.Tuz ve karabiberle tatlandırıyoruz.Yağlanmış fırın tepsisine önce bir yufka serip 2 yufkayı parçalayıp seriyoruz.Arasına tavuk etini koyup tekrar 2 yufkayı parçalayıp seriyoruz.En üste bir yufka serip kapatıyoruz.180 derece fırında üstü kızarana dek pişiriyoruz.Fırından çıkar çıkmaz tavuk suyundan 4-5 kepçe döküyoruz.İsterseniz üzerine sarımsaklı yoğurt hazırlayıp biberli yağla birlikte servis yapabilirsiniz.Ya da üstteki sosu hazırlayıp gerçek damat paçası yemiş olursunuz.Bu sos için yağı ve unu kavurup diğer malzemeleri çırpıp ekliyorsunuz.Boza kıvamında pişiriyorsunuz.Servis yaparken üzerine biberli yağ döküyoruz.Afiyet olsun..

 

4 yorum:

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize sağlık,malzemelerden ve resimlerden nefis bir lezzet olduğu belli olyor.
İsmini çok duyduğdum damat paçasını en kısa zamanda deniycem.
Sevgilerimle...

gulsev dedi ki...

Teyzem daha farklı hazırlıyor, herkesin farklı tarifleri var, eline sağlık.

durutarifler dedi ki...

Ben hiç denemedim.Ama acayip güzel bir tarif. Aldım listeme
Ellerine sağlık
İyi hafta sonları

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Çok güzel gözüküyor yaa, Ellerinize sağlık çok da acıkmıştım.