29 Aralık 2011 Perşembe

KAYISILI, MÜRDÜM ERİKLİ, PORTAKALLI PİLİÇ

Portakallı Mürdüm Erikli Tavuk ( Yılbaşı Menüsü )

KAYISILI, MÜRDÜM ERİKLİ, PORTAKALLI TAVUK

MALZEMELER
1 ad. bütün tavuk
10-12 ad. kuru kayısı
10-15 ad. kuru mürdüm eriği
2 ad. portakal
1 ad. kuru soğan
1 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı kırmızı pulbiber
1 diş sarımsak
1 su bardağı su
Tuz

YAPILIŞI
Mürdüm eriğini yarım saat önceden suya koyun. Tereyağını geniş ve yayvan bir tencerede eritin. İçine çok ince kıyılmış soğanı ve doğranmış sarımsağı ilave edin Ve biraz kavurunuz.Tavuğu tencereye koyun ve kızarıncaya ve pişinceye kadar, orta ateşte sürekli çevirerek kızartınız.. Daha sonra tavuğu kızarttığımız tencerenin içine Kayısı, mürdüm eriği ve soyulmuş halka şeklinde doğranmış bir portakalı ve diğer bir portakalın suyunu, pulbiberi ve tuzu ilave edin ve üzerine Bir su bardağı su koyun. Tavuğuda içerisine koyup ,Kısık ateşte 40 dak. pişirin.Piştiktan sonra tavuğu servis tabağına alın,tenceredeki sosu tavuğun üzerine dökerek servis tabağına alın ve sıcak olarak servis edin.. Afiyet Olsun..

2 yorum:

SeneminYemekleri dedi ki...

Güzel bir sunum. Ellerine sağlık

durutarifler dedi ki...

Nefisss olmuş.
Gerçekten son derece başarılı
Ellerine sağlık
Sevgiler