28 Aralık 2011 Çarşamba

Pudra Şekerli Alman Pastası



Merhabalar;

Şimdiki tarifimi en az 3 defa denedim ve memnun kaldım.. Bu pastayı komşum Duyguyla beraber yaptık.. Hemde bolcana :))

Çocukluğumun lezzetlerindendir Alman Pastası.. Anneannemler,Dayımlar özellikle her zaman bu pastacıklardan alırdı küçükken bana.. Sonra bir ara bu pasta yokoldu bulamaz oldum.. Üzerleri çikolatalı olanlarını yerdim genelde..

Velhasıl aynı tadı bu tarifle yakaladım.. Sizde deneyin memnun kalacaksınız.. Üstelik tadıda güzel,Yapımı kolay bir tatlı..

 

Malzemeler:

Hamuru için :

1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı süt
1 çay bardarğı tozşeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 tepeleme tatlı kaşığı kuru maya
1 çimdik tuz ve Alabildiği Kadar Un

Kreması İçin:

3.5 bardak süt

2 tepeleme yemek kaşığı dolusu un

5 yemek kaşığı toz şeker

1 paket kremşanti

Üzeri İçin:

Pudra Şekeri

Hazırlanışı:

 

Önce süt ile mayayı karıştırın tuzu ve şekeri ilave edin.Unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun.1 saat üzerini örterek  mayalandırın.Fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alarak tepsiye yuvarlayarak dizin. Üzerini örterek 30 dakika daha mayalanmaya bırakın.Önceden ısıtılmış 170 dereceye ayarlanmış fırında pembelesinceye kadar 20-30 dk kadar pişirin.Piştikten sonra soğumaya bırakın...

Diğer yandan krema malzemelerini kremşanti hariç karıştırın ve pişirin.Piştikten sonra kremşantiyi ilave edin ve kremaya yedirin.Kremayı soğutun.
Pişen hamurları enlemesine ortadan ikiye tam kopmayacak şekilde hamurburger ekmeği gibi kesin.Kremayı krema torbasına doldurun ve enlemesine kesilen hamurun içine bolca doldurun.

Yaptığımız krema doldurulmuş pastacıkları fırın teli (ızgarası) üzerine dizin. Üzerine pudra şekeri serpin.Soğumaya bırakın.
Üzerlerine kapak örterek buzdolabında muhafaza edin.En az bir gece dinlendirin.Ve Arzu ettiğiniz zamanda soğuk olarak servis edin.Afiyet Olsun..

1 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Ben de çok severim alman pastasını.Çok hafif gelir tadı.