6 Nisan 2010 Salı

Çikolatalı Çörekler


Aslına bakarsanız bu hamurdan kaşarlı çörekler yaptım..

Hamurun diğer kalan kısmını diğer tepside çikolatalı denemek istedim..

Çikolata hamurişlerine çok yakışıyor..Heleki sıcakken daha çok tavsiye ederim..

İnanılmaz lezzetli ve kolay bir tarif..

Malzemeler;

2 bardak su
1 paket Yuva İnstant maya (1 yemek kaşığı kadar)
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı Toz şeker
1 su bardağı Yonca Ayçiçek Yağı
Alabildiği Kadar Sinangil Un

İçi İçin;

Kakaolu Fındık Kreması Sarelle

Üzeri İçin;

Pudra Şekeri

Hazırlanışı;

Ilık suda maya,tuz,şeker eritilir.Sıvıyağ ve un yavaş yavaş eklenir.Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir.
Daha sonra hamurumuz 1-2 saat kadar mayalanmaya bırakılır.
Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alınır.Ortasına bol miktarta Sarelle konulur.Ve pide gibi hafifçe üstten kapatılır.(Genellikle fırında pişme esnasında açılıyor) Fırın tepsisine dizilir.
180 derece fırında üzeri hafif pembeleşene kadar pişirilir.Fırından çıktıktan sonra sıcakken üzerine pudra şekeri serpilir.Sıcak veya soğuk olarak servis edilir.Afiyet Olsun..

10 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

mutfakta sınır yok değilmi canım:)) o anda ne istersek oluveriyor:)) ellerine sağlık tatlım..

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık enfes enfes
bir tanecik aldım kocaman öpüyorum.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Ellerinize sağlık çok nefis olmuşlar. Afiyet olsun. Sevgiler.

Pınar Günay dedi ki...

çok güzelmiş..eline sağlık şekerim, mayalı lezzetlere çikolata ne de yakışıyor..öperimmm...

sessiz kelimeler dedi ki...

Ellerine emeğine sağlık süper görünüyorlar.Sevgiler.

sevimlimutfak dedi ki...

Harika olmuşlar, bayıldımmm.
Ellerine sağlık. Sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ay bu tam benlik olmuş:) bayılıyorum zaten çikolu lezzetlere:)nefis görünüyor şekerimmm,ellerine sağlık.

salataları,makarnaları benim için de ye:)))bana paket yaptırmayı unutma:)))
öptümmm

emelce yemek dedi ki...

cok leziz gorunuyor milfoyle yapiyorum ama bir de boyle deneyecegim

PAPATYA PRENSES dedi ki...

söz konusu çikolata olunca akan sular dururr:)
ellerine sağlık tatlımmm..

Not. tanışmak zevkdi benim için:)

Unknown dedi ki...

bencede çikolata hamur işine çok yakışıyor.birde kalori degeri yüksek olmasa.ellerine saglık.