15 Nisan 2010 Perşembe

Damla Sakızı Macunlu Sütlaç


Bu Hafta Başı Eşimin isteği üzerine sütlaç yaptım..2 Gün evde olacaktı bu nedenle yemek arkalarından atıştırmalık hafif bir tatlı olsun istemişti..
Bende bolca yaptım diyebilirim..
Bu sefer sütlacımda az miktarda bile nişasta kullanmadım.
Tam bir sütlü tarif oldu ve inanılmaz lezzetli..
Heee.. Tarifimin ölçüleri biraz fazla..Kalabalık aile yada konuklarınız var ise bu tarifi uygulayabilirsiniz.
Yada tarifi yarıya bölebilirsiniz :)

Malzemeler;

2.5 su bardağı pirinç
2.5 Litre Su
2 Litre Süt
3 Su Bardağı Toz Şeker
3 Tepeleme Yemek Kaşığı Damla Sakız Macunu (Geçen Yıl İzmirden Almıştım)

Üzeri İçin;
Tarçın

Hazırlanışı;

Yıkanmış Pirinçler Su ile haşlanır.Suyunu çekmiş çok az suyu kalmış halde iken süt eklenir ve bir taşım kaynatılır.Daha sonra tozşeker ve damla sakızı macunu eklenir.Onunla birlikte 20 dk daha kısık ateşe pişirilir.Sıcakken servis Kaselerine boşaltılır.Soğumuş halde Tarçın ile süslenerek servis edilir.Afiyet Olsun..


5 yorum:

ZUHAL dedi ki...

Canımm benim.Eminim çok lezzetli olmuştur.Afiyetle yiyin.Damla sakızı macununu hiç duymamıştım.Ankara'da varmıdır bilemiyorum.Sevgiler..

emelce yemek dedi ki...

harika olmustur ellerine saglik

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım sütlaç olsundaa ohoo dünya bir yana sütlaç bir yana:))

aysema dedi ki...

Offf, çok canım istedi şimdi. En kısa zamanda yapmalıyım. Elinize sağlık. Damla sakızını biliyorum da,macununu ilk kez duydum. Yazın İzmir'e gelince arayacağım.
Sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Nefis bir görüntü...
Ellerine sağlık canım
sevgiler