5 Nisan 2010 Pazartesi

Yoğun Çikolatalı Kek & Silikomart Kalitesi

Yoğun bir hafta sonunun ardından yeni bir tarifle burdayım..Yoğun çikolata ve browni tadında bir kek'e ne dersiniz ?

Bir de şık bir sunumla..

Hafta sonu arkadaşlarım geldi.Kısa bir gezinti yapacaktık.Öncesinde evimde bir çay faslı yaptık.Konuklarım gelmeden hemen bu leziz keki yaptım..Sunumuda şık olsun istediğim için Silikomart Round Ornamental kalıbımı kullanmak istedim..

Ürün harika bir ürün.Kullanmadan önce yıkadım kuruladım.Ve hiç yağlamadım.
Yağlamadan kek harcımı döktüm.Pişirdim.Ters çevirdim hooop Servis tabağında kendileri..
Ne dağıldı ne bozuldu ne zorlandı..En güzeli en sevmediğim şey kek kalıplarını yıkamaktır.Bir köpüklü süngerle hemencik temizledim.Güç sarfetmeden zamandan tasarruf ederek..Silikomart'ın kalitesine bayıldım..

Silikomart İtalyan malı..Türkiyedede seçkin mağazalarda satılmakta..Harika ürünler ve ve sağlıklı...Üstelik birde diğer kaılplarda görmediğim rahat kullanım ve tutabilmek için koruyucu halkası mevcut..Buna bayıldım diyebilirim..

Ayrıca bu koruyucu halka sayesinde kekiniz kabardıktan sonra çökme yapmıyor.Bu çok önemli..

Birde ürün özelliklerinden bahsetmek isterim..

SİLİKOMART Round Ornamental Silikon Kek Kalıbı

Genel Özellikleri :

Ø260 h 80mm-Ø 10.24 h 3.15 inches
2,8 L

Ateşten ve alevden uzak tutunuz.
Kullanım Bilgisi: Şekil koruyucu halkayı keki yapmadan önce kalıba yerleştiriniz.
(-60,+230) derece aralığında kullanılabilir.
Buzdolabı ve dondurucuda kullanılabilir.
Geleneksel ve turbo fırınlarda kullanılabilir.
Kalıpların kullanmadan önce yağlanması gerekmez.
Yapışmaz ( Nonstick)
Bulaşık makinesinde yıkanabilir.
Bıçakla kesmeyiniz.Silikon;Camın hammaddesi olan silis kumunun ileri teknoloji ile likit hale getirilmesi sonucunda elde edilen LSR (Likit silikon) kullanılarak üretilmiştir.
Katkı maddesi ve toksik malzeme içermez.
%100 Silikondur.

İtalya'da üretilen Silikomart Silikon Kek Kalıpları yapışmaz, esnek ve kokusuzdur. Dünya çapında patentli halka sistemi dökülme ve taşmaları engeller. Sahip olduğu birbirinden harika şekillerle misafirleri keklerinize hayran bırakır.
Bulaşık makinesinde yıkanma özelliği sayesinde temizliği oldukça rahattır. Yağ kullanmanıza gerek yoktur. Buzdolabı ve dondurucuda kullanılabilir, bulaşık makinesinde yıkanabilir. Yapışmazdır, esnek ve kokusuzdur. Diğer kalıplarda bulunmayan ring sistemi sayesinde dökülme ve taşmaları engeller.
Gıda ürünlerine uygun olarak hazırlanan Silikomart ürünleri %100 silikondur.
Kullanım Önerileri
Gazlı veya elektrikli fırında, mikrodalga fırında, buzdolabı ve derin dondurucu da rahatlıkla kullanılabilir.
Kokusuzdur, gıdaya tat bırakmaz. Yapışmaz ve esnektir.
Doğru kullanıldığı takdirde 3.000 adede kadar garantilidir.


Kişi Sayısı : 8-10 kişilik
Hazırlama Süresi : 10 dk.
Pişirme Süresi : 25 dk.
Kullanılan Kalıp : Silikomart Round Ornamental Silikon Kek Kalıbı

Malzemeler;

3 Yumurta
1 su bardağı Toz şeker
1 çay bardağı Yonca Ayçiçek yağı
100 gr.Hüner Margarin
2 su bardağı Sinangil Kakaolu Kek Unu
250 gr.Bitter Çikolata

Üzeri İçin;

Pudra Şekeri


Hazırlanışı;

Yumurta ve toz şeker iyice çırpılır.Sıvıyağ eklenir.Ardından Sinangil kakaolu kek unumuz ilave edilrek homojen bir kıvama gelene kadar çırpılmaya devam edilir.
Başka bir tarafta Benmari usulu (Sıcak su dolu tencere üzerine kase konularak eritme yada ısıtma işlemi) bir kabın içinde margarin ve bitter çikolatalarımız eritilir.Eritilen çikolatalı yağlı glazür daha önceden hazırladığımız kek harcının içerisine dökülür.Karıştırılır.Ve Silikomart Raund ornamental Kek kalıbının içerisine (Silikomart kek kalıplarının yağlanmasına gerek yoktur) Çikolatalı Kek karışımı dökülür.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25 dk kadar pişirilir.Çok pişirilmez ki içerisinde çikolatanın ıslaklığı ve tadı kalsın.Piştikten sonra silikomart kalıbımız ters çevirerek servis tabağına alırız.Üzerini pudra şekeri serperek süsler Sıcak yada soğuk servis edebilirsiniz.Afiyet olsun..

30 yorum:

emelce yemek dedi ki...

goruntu harika eline saglik

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim cok nefis görünüyor kalibin cok güzel .

Unknown dedi ki...

Harika olmuş ellerine sağlık canım nereden aldın bu kalıbı?

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

MErhaba Canım;

http://www.supermutfak.com/pc-6553-436-slkomart-round-ornamental-silikon-kek-kalibi-yen.aspx

veya

Pratikev'de silikomart ürünlerini bulabilirsin.Daha bir çok çeşidi var hayran kalırsın.

bulabilirsin.


yada çoğu seçkin mağazalarda var

Yüksel Ticaret v.s gibi

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık tam benlik bol çikolatalı mutlu haftalar koca
man öpüyorum...

Pınar Günay dedi ki...

şekercim bu nedir böyle, harika bir şeymiş ya! ben de edinmeliyim hemen. Ama o kek bitirdi beni yaa, süper olmuş süper, kakaolu kek un yoksa normal una ne kadar kakao eklemeliyim sence bu browni havasını vermek için?

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Pınarcım;

Tabii kakao ve kabartma tozu kullanarak bu keki yapabilirsin.

Bencede bu kalıpları edinmelisin.O kadar kaliteliki fırından çıkınca rengi bile değişmiyor çok kaliteli bir yapısı var.Kullanınca anlayacaksın

deniz dedi ki...

Canım benim ne harika kalıp bu böyle.O kadar şık ki.Birde çember halkasını ilk defa duydum.Ben izmirdeyim bunu nereden temin edebilirim.Çok kaliteli duruyor.

Ayrıca kekinede görselinede bayıldım.bol çikolatalı nefis görünüyor.Ellerine Sağlık

Miss Beyaz Gelinlik dedi ki...

Harika bir kalıp.Çeyize almak lazım.Bayıldım bende doğrusu.Siteyi gezdim ne güzel şeşitleri modelleri var.Papatyaya bayıldım papatya gibi onuda almak isterim.

Kek için ise söylenecek söz yok şahane.Ellerinize sağlık.Takipteyim

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

hiii aşık oldum bu kalıba,çok güzelmişşşş güle güle kullan bacımmm,
sen bununla neler yaparsın şimdi,çok şık ve nefis görünüyor ellerine kollarına sağlık fıstığımmm
öpüyorum bide sarılıyorummm:)))

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Zeynepcim;

Aşık olmamak mümkünmü :) Evet güzel bir sütlü tatlıda iyi gider değil mi? :)

kalpkurabiye dedi ki...

AYY HARİKAYMIŞ KALP.. OFF NİYE YOK BURALARDA SANKİ BÖYLE ŞEYLER:((

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Miss beyaz gelinkik kurdele ve papatyaya bende bayıldım.Daha inanılmaz çeşitler var inşallah paylaşıcam :)

Sultan'ın Sırrı dedi ki...

Kek nefis görünüyor tam benim istediğim gibi acaba bende bu biraz ıslak çikolata tadında kıvamı tutturabilirmiyim?

Silikomartı duymuştum.Ama hiç denemedim.Bir deneme fırsatımız olsa.İyi Günler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Kalp Kurabiye;

Canım üzülme nettende sipariş verebilirsin :) Silikomart yazsan google 'e ürünlerine bakabilirsin.Hemde inanılmaz modeller var.İnşallah yakında paylaşacağım :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Örgü;

Belli olmaz neden olmasın belkide deneme fırsatınız olur :)

sessiz kelimeler dedi ki...

Elerine sağlık çok güzel görünüyor.Segiler.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Sessiz Kelimeler;

Teşekkürler :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Tatlılar Gülcandan;

Kalıbı beğenmene sevindim.Görsel olarak çok güzel :)

Çok güzel perde pilavı yapılır değil mi :)

Zehra Gürgen dedi ki...

Ben de çok beğendim kalıbı.Gerçekten ceşitli tatlı,yemek vb deneneblir.Kekte çok güzel
elerine sağlık canım

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Evet :) Çok değişik tatlı kek hamurişi çeşitleri denenebilir zehracım :) Sevgiler Teşekkürler

FKH dedi ki...

çikolata yiyemeyen biri olarak ne yazık ki pek ilgilenemedim ama görüntüsüne dicek bişey yok! kusursuz..

umutluhayat dedi ki...

kek harika olmuş,ellerinize sağlık.benimde silikomartın tek kişilik kalıpları var ve çok severek kullanıyorum.ama sizin kalıbınıza bayıldım.bulduğum yerde alacağım.sevg,ler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Umutluhayat;

Evet çok güzel model ve çeşitleri var.Üstelikçok kaliteli :)

boncuk mutfakta dedi ki...

Ellerinize sağlık kalıbınızda çok kullanışlı.Güle güle kullanın.
Sevgiler canım.

Nilgün Komar dedi ki...

canım benim.. harika bir görüntü bu... bayıldım....

Sevil Şahin dedi ki...

sevgili meloş merhaba
sayfama bırakmış olduğun yorum için teşekkür ederim.
İnş. hayırlısı ile bizde atlatırız bakalım tedavi oluyoruz hayırlısı olsun inş.
güzel bir gün diliyorum
sevgiyle kal

Federica Simoni dedi ki...

mmmmmmmmmmm..che golosi!!!

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Ellerine sağlık şekercim :) Dantel gibi bir kek.

sarımutfak-hande dedi ki...

yoğun çikolatalımı offf süper tam benlik nefis görünüyor ellerine sağlık canım
sevgiler