6 Mayıs 2010 Perşembe

French Chocolate Cake ( Çikolatalı Fransız Keki) & Jacobs Monarch

Pazartesi Evimde Kahve Günü Vardı..Ve Bir Çok Misafir :) Hepsi birbirinden şeker insanlar kendilerini biliyorlar :=)

Bol Bol Jacobs Monarch İçip,Yanındada enfes yiyecekler yedik..

Eee Kahveye Ne Yakışır.. Tabii ki Çikolatalı Fransız Keki Dedim..

Pratik Tembel İşi hemen yaptım misafirlerime.. Yanındada Annemin meşhur baharatlı kanepelerini.. Kahvenin yanındada nasıl gitti sormayın hemen gidin mutfağa yapın :) Kendinizi Şımartın.. Ohh Değmeyin Keyfinize..

Derya Baykal'ın Deyimiyle önce kahvenizi yudumlayın sonra kekin tadına bakın ne kadar lezzetli oldugunu ve lezzetin tadına vardığını göreceksiniz :)) Derya Hanım Kekimi çok beğendi :)) Ve Tüm Ekip :)
Ağaşıdaki Fotograftaki gördüğünüz kupa içerisindeki Mor Çiçekler İse Nilgün (Celebi74) Canım arkadaşımın bana hediyesi.. Geçtiğimiz Cumartesi Çekim Öncesi Nilgün Tarabyaya Geldi bol bol gezdik güldük eğlendik :) Bizim buralar çiçek ağaç meyva cenneti :) Buda Nilgün'ün bizim buraların çiçekçilerinden aldığı bana hoş bir hediye..
Gelelim french chocolate cake tarifimize..
Çok küçük oynamalarla orjinal tarifi değiştirerek yaptım :)

Malzemeler;

4 Yumurta
1/2 su bardağı Toz Şeker
200 gr. CKLT Bitter Kuvertur Çikolata
1 Çay Bardağı Yonca Ayçiçek yağı
100 gr.Margarin
3/2 Su bardağı Sinangil un
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
100 gr.Ceviz İçi

Üzeri İçin Sos;

Dr.Oetker Bitter Çikolatalı Sos
450 ml Süt

Üzerini Süslemek İçin;

Ceviz İçi,Antep Fıstığı

Hazırlanışı;

Yumurta ve tozşeker iyice çırpılır.Un,Kabartma tozu,Vanilya eklenerek çırpılmaya devam edilir.Diğer yandan benmari usulu sıvıyağ,margarin ve bitter çikolata karışımı eritilir.Eritilen yağlı çikolatalı karışım çırptığımız kek karışımına ilave edilir.Daha sonra kırılmış ceviz içleri eklenir İyice çırpılır ve düz bir kalıba (Silikomart yuvarlak kalıp kullandım,isterseniz kelepçeli kalıpta kullanabilirsiniz) dökülür.Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 20 dk pişirilir.Kek Çatladığı görüldüğünde pişme sinyalini vermiştir.İçinde hafif nemli kıvamı olması gerekir bu nedenle çok pişirilmez.
Kek piştikten sonra soğuması beklenir kalıptan çıkarmak için.Çünkü çok kırılgandır.
Kekimiz soğurken biz çikolata sos ve süt karışımını pişiririz.Ilıtırız.
Kek kalıptan çıkardıktan sonra bir servis tabağına alırız.Üzerine çikolata sosu döker ceviz ve antep fıstığı ile süsler servis yaparız.Afiyet Olsun..

18 yorum:

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık enfes görünüyor

Zehra Gürgen dedi ki...

Meloşcum çekimleri çook merak ettim. Daha yayınlanmadı değil mi? kaçırmak istemiyorum.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

yok zehracım daha yayınlamadı bir kısa bi uzun versiyonu var haber edicem ben sana :)

kalpkurabiye dedi ki...

canımm harika bir kek bende yaptım nefis oluyor gerçekten..
çekimleri bende merak ettim açıkçası:) netten izleyebilirim inşallah..

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

izleyebileceksiniz cnm :) henüz montajda :)

emelce yemek dedi ki...

kahveyle super olur tabii

İnci Yemek dedi ki...

Meloşum hayırlı cumalar.Canım öncelikle seni tebrik ediyorum deryalı günler için:))yayın günü haberini bekliyorum.Ayrıca pasta çok nefis görünüyor ellerine sağlık tatlım:)Mutlu hafta sonları diliyorum..

Ballı Cimcime dedi ki...

Harika olmuş canım, eminim lezzeti de öyledir. Ellerine sağlık.. Hayırlı cumalar, iyi tatiller dilerim. Sevgilerimle..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

kek enfes görünüyor, koca bir dilimi yiyebilirim. ellerine sağlık. programın yayınını lütfen bildir olur mu? ellerine saglık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

kek de kahvede enfes görünüyor. ellerine sağlık canım..

gulsev dedi ki...

Şimdi akşam akşam kahvemin yanında olamlıydı bu kek, üşengeçliğim üzerimde kalkıp birşey yapasım yok. Meloş sen bana bir dilim getiri ver :)
Ellerine sağlık.

♥ Made By Mİne ♥ dedi ki...

hımmmmm harika gözüküyorr:)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Görüntü müthişş..

Nilgün Komar dedi ki...

meloşummmm! canımmm! çiçeğini güle güle büyütt.. bizimkilerde hala kupalarda rabiasultan kendininkileri almaya gelmedi bile :)

çekimlerde olup o keki yiyemedim ya yanarım yanarım ona yanarım :)))

kuzum yolun açık olsun.. nice güzel kahve tadında sohbetlere..

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

inşallah canım benim inşallah :) nicegüzel günlere :)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Goruntu muhtesem, ellerine saglik~!

Unknown dedi ki...

Meloşçum müthiş görünüyor ellerine sağlık

YeMeK vAkTi dedi ki...

ufss bune en kısa zamnda yapıcam kesinlikle