19 Mayıs 2010 Çarşamba

Porçini Mantarlı Rizotto


Selam Herkese :)

Bu sıralar çok çok doluyum hem zaman olarak hemde beyin olarak :)

Bir Telaş Sardı Yine Beni :) Sanırım Artık Dinlenme Zamanı Ama Zamanı Var :)

Birde bugün kızımın doğum günü..19 Mayıs Onun Günü :) Ne Şanslı ki Böyle Bir Günde Doğdu :)  3 Yaşını Bitirdi :) 1.Yaş Gününü Gayet Heyecanlı Bir Çalışma İle Kutlamıştık.Buradan bakabilirsiniz kısmen :)

Hatta 3 pastayıda ben yaptım..

Şeker hamurlu pasta ve tasarımı ilk denememdi..Tasarımda bana aitti..

1 yaş pastasınıda kendim tasarladım kestim :)

Diğer ailece yaptığımız pastada mus pasta idi onuda kendim truff hamurunun yoğun kremalı halinde yaptım.

Hatta yetmemiş gerçek doğum günü olan 19 mayıstada 2.Doğum gününüde yapmıştık ailecek evimizde aynı yıl 1 gün arayla ikinci kez..

Buradan bakabilirsiniz..

2.Yaş Doğum gününü yine kendi aramızda kutlayıp,3.yaş gününe yine güzel bir şekilde yapmaya niyetlenmiştim ki işler ve yoğunluklar engelledi :) Ama gecikmelide olsa birşeyler yapabilirim hava şartlarına uygun :)

Neyse Prensesim iyiki doğmuş diyerekten tarife geçiyorum..

Bugünki tarifimiz harika bir lezzet italyan mutfağından..

Bu Yemeği MSA'da Tefal Etkinliğinde Nutricook Yeni Nesil Düdüklü Tencere İle Pişirdik :) Afiyetle yedik :) Yemeden öncede fotografladık Zeyneple :)

Şimdi Bu Leziz Tarifi Verme Zamanı :) Bu tarifi mutlaka deneyin beğeneceksiniz :)


Malzemeler;



1 Baş Kuru Soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
300 gr.Arborio Pirinç
1 su bardağı Kurutulmuş Porçini Mantar
1/2 çay bardağı Elma Sirkesi
6 Bardak Tavuk Suyu
1 Çay Bardağı Parmesan Peyniri
1 Yemek Kaşığı Tereyağı
1 Çay Kaşığı Tuz
1 Tutam Safran
Arzuya Göre 1 Diş Sarımsak Ezmesi


Üzeri İçin;


Parmesan Peyniri
Karabiber
Taze Fesleğen
Maydanoz

Hazırlanışı;Bir baş soğanımızı ince yemeklik doğruyoruz.( Arzu edilirse sarımsak ezmeside ilave edilir)3 yemek kaşığı zeytin yağı içerisinde kavuruyoruz. Bu esnada içine 300 Gram Rizotto pirincimizi ilave ederek kavuruyoruz (pirinç çeşidi olarak biz Arborio)1 Su bardağı kadar 15 dakika sıcak suda ıslatılmış,süzülmüş ve doğranmış porçini mantarlarını da ilave ediyoruz. Pirinçlerimiz iyice kavrulduktan sonra 1/2 çay bardağı elma sirkesi ilave ediyoruz. Sonrasında 6 bardak tavuk suyumuzu,safran ve tuzumuzu ilave ederek karıştırıp düdüklü tenceremizi kapatıyoruz.10 dakikalık pişmenin ve 5 dakikada düdüklümüzün ağzı kapalı demlendiriyoruz.Toplam 15 dakikada Rizotto Pişirme işleminin ardından kapağı açarak 1 kaşık tereyağı ilavesi yapıyoruz. Tereyağını eritip karıştırdıktan sonra 1 çay bardağı parmesan peynirini de ilave ederek servise alıyoruz. Üzerine yine rendelenmiş Parmesan peyniri ve Karabiber serperek,Maydanoz ve Taze Fesleğen ile Süsleyerek Sıcak olarak servis ediyoruz.Afiyet Olsun..

8 yorum:

Pınar Günay dedi ki...

canım; prensesine mutlu yıllar dilerim. Upuzun, sağlıklı, mutlu bir yaşam onun olsun tüm sevdikleriyle beraber. 3 yaş doğumgünü dedin de, biliyor musun ben kendi 3 yaş doğumgünümü çok net bir şekilde hatırlarım ve annemin benim için yaptığı çikolatalı pastayı hiç unutamam. senin prensesin de yaptığın pastayı hep hatırlayacak, eminim. Ellerine sağlık..Risotto da mükemmel olmuş:)

emelce yemek dedi ki...

risotto hic yapmadim daha ama hep aklimda belki senin tarifinle denerim tesekkurler

mutfakcini dedi ki...

Prensese mutlu yıllarrrr :) Annesi babasıyla sağlıklı,uzun ömürler dilerim canımm.Pastalara ve sofraya bayıldım.Maharetli arkadaşım benim.Benim için öp fıstığı ;)İyi ki doğmuşşşş..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Prensesin doğum günü kutlu olsun nice seneleri sağlıklı mutlu yaşasın.Sevgiler...

humeyra dedi ki...

İyi ki doğmuş kızınız :)
Yemek de harika birşeye benziyor.

Federica Simoni dedi ki...

un primo piatto gustoso e saporito! complimenti!

Nilgün Komar dedi ki...

miniğimizin doğum günü kutlu olsun şekerim.. çok geçmeden pastasınıda keseriz inşallah...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nasıl lezzetliydi ama:)))bayıla bayıla yedik dimi bacım:)ellerimize sağlık:)
güzel kızının yeni yaşını tekrar tekrar kutlarım,nice güzel senelere inşallah
öpüyorummmmm