24 Mayıs 2010 Pazartesi

Kubbe Karaorman Pastası

Merhaba Arkadaşlar;

Keyifli Günlerin ardından yeniden buradayım..

Güzel bir Hafta Sonu Ve Hafta Başı..

Sevgili Celebi74 Nilgün ile Geçtiğimiz Pazar Günü Güzel Bir Fotogrtaf Eğitim Seminerine Davetli İdik..

Caddebostan Bagdat Caddesi Sokaklarında Kadıköy İskelesinde Uzunca Dolaştık eğitimde öğrendiklerimizi hayata geçirdik :)

Bugün ise eski anne bebek forum arkadaşlarım sağolsun beni unutmamışlar etkinliklerine davet ettiler Cevahir Avm Kahve Dünyasında Buluştuk Güzel bir gün geçirdik..

Detaylar ilerleyen yazılarımda gelecek :)

Ve Her zamanki gibi gittik mi Dolmabahçe Et Ve Kebap'a uğramadan olmaz..

Yemek için tek mekanım :)

Ama gittiğimde beni bir sürpriz bekliyordu :)

Tesadüf üzere Takipcilerimden biriyle karşılaştım.Sitemden görüp,benim fikirlerime önem veren ve giden o kadar ziyaretci varmış ki buradan hepinize çok teşekkür ediyorum :) Dolmabahçe Et Ve Kebap Sahipleri Ve Saygıdeğer Burçin Bey bunları bana iletiyorlar :) Haberdarım sizlerden :)

Ve Yine Gelecek Yazımda ne olucak dersiniz?

Bir Röportajdan bahsetmiştim..Ünlü Bir Konuğumuz olucak :)))

Bitmedi..

Hani dedim ya gitmişken Dolmabahçe et ve kebap'a uğradım..

Cihangir Bey'e Mutfağınız imalathanenizi görmek istiyorum dediğimde açıkçası şuan uygun değil v.s gibi bir bahane bekliyordum..

Hemen Cevahire çok yakın 3 dk lık mesafede olan imalathane..

Cihangir bey'in cevabı çok netti biz her zaman uygunuz istedğiniz zaman görebilirsiniz..

Ama bir şey yakalarsam çekerim dedim herşeyi çekip yayınlayabilirsiniz biz kendimizden eminiz dedi.O zaman şimdi görmek isterim dedim .

Anında kalktık 2-3 dk yürüdükten sonra imalathanedeydik..

Açıkcası bir panik bir telaş dağınıklık yemek artığı yada bulaşık bekliyordum.

Gittiğimde mekan pırıl pırıl idi..

Çalışanlar ise dolma yapıyorlardı hiç bir telaş içerisinde değillerdi..

Bununla ilgili detaylarda ayrı bir postta gelecek..

Şimdi Gelelim Kızımın 19 Mayıs'taki Doğum günü için yaptığım pastaya..

Normalde Düz şekillerde yapılan Karaorman Pastasını bu sefer ben kubbe şeklinde denemek istedim ve çok hoş oldu..

Sizlere bu tarifi denemenizi tavsiye ederim..




Malzemeler;

Pandispanyası için ;



4 yumurta


1 su bardağı toz şeker


1.5 su bardağı un


1/2 paket kabartma tozu


1 paket vanilya


3 yemek kaşığı kakao


Yarım çay bardağı su

Hazırlanışı
Yumurta ve şekeri derin bir çırpma kabında mikser ile en az 5 dakika çırpalım. Sırasıyla Tüm malzemeleri ekleyip tekrar karıştıralım. En son kakaoyu ekleyip karışıma yedirelim. 180 derece ısıtığımız fırınımızda pandispanyamızı 30 dakika pişirelim. (26 cm'lik çember veya kelepçeli kalıp kullanınız)


Pandispanyamız piştikten sonra soğutmaya bırakalım.
Krema için ;


500 ml süt


2 adet yumurta sarısı


 1/2 su bardağı toz şeker


1 çorba kaşığı


1 çorba kaşığı

1 poşet sade Kremşanti

Kremanın Hazırlanışı;
Sütümüzü bir küçük tencereye alıp kaynatalım. Yumurta sarısı, şeker, un ve nişastayı ayrı bir kapta karıştıralım. Üzerine sütten çok az döküp malzemeleri iyice karıştırarak eritelim. Daha sonra kalan sütü üzerine döküp devamlı karıştırarak pişirelim. Soğuktan sonra kremşantiyide ekleyerek çırpalım.


Diğer malzemeler ;

2 paket kremşanti

1 su bardağı Soğuk Süt

1 su bardağı dondurulmuş yada taze vişne

1  çay bardağı vişne suyu


50 gr.Bitter Çikolata

Pastamızın Hazırlanışı;

Pandispanyamızın ikiye bölelim. En alt kısmını büyük çukur bir kaseye yerleştirelim.(Çukur kaseyi pastayı kolay çıkarmak için aliminyum folya yada streç film ile kaplayınız)Vişne suyusuyu ile ıslatalım. Daha sonra üzerine hazırladığımız pastacı kremasının yarısını içerisine dolduralım. Kremanın üzerine vişne taneleri serpiştirelim. Diğer kalan kremayıda vişnelerin üzerine dökelim.Daha sonra kekin diğer yarısını kenarlarından yuvarlar şekilde 2 cm içeriden ufaltarak keselim ki pastamıza kapak oluştuıralım.Kesilen ve ufaltılan daire kekimizi derin çukur kalıp içerisindeki kek ve kremanın üzerini kapatalım.1 gece dolapta bekletelim.
1 gece bekleyen pastamızı ters çevirerek kalıptan çıkaralım.Üzerine 2 paket kremşati ve 1 bardak soğuk sütle çırpılmış kremşantiden kaplayalım.
Son olarak çikolatayı büyük bir bıçak yada rende yardımıyla üzerinden tıraşlıyarak ince ince şekiller çıkaralım. Bu çıkardığımız çikolata kırıklarını pastamızın üzerine ve yanlarına ve üzerine serpelim.Ve vişne taneleriyle süsleyerek dolabımızda dinlendirelim. 3-4 saat dinlendikten sonra servis edelim.Afiyet Olsun..

10 yorum:

humeyra dedi ki...

Pasta harika görünüyor. Ellerinize sağlık. Nasıl da canım istedi.
Bugün bir dükkanın önünde mini mini dağ çilekleri gördüm. Bu pastayı o kokulu minik çileklerle yapıp yemek vardı şimdi

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlık şekerim pasta nefis görünüyor..

röportajda olamadığım için üzgündüm yayınlada izleyeyim bari :))

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Pasta cok iştah acıcı..etkıleyıcı bır görüntü..
Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler..

İnci Yemek dedi ki...

Meloşum özledim canım seni:))süprizini heycanla bekliyorum canım,ayrıca pasta nefis görünüyor ellerine sağlık.Dolmabahçe et kebap temizlikle özdeşleşmiş bir defa canım,vitrinleri temiz olup
imalat pis olurmu:)çok selamlarımı ilet lütfen dolmabahçeye:))
kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum canım..

rabiasultanipek dedi ki...

eline sağlık.. kızınada nice uzun yıllarr...

Zehra Gürgen dedi ki...

Pasta çok güzel, karaormanı her hali ile severim. Kubbelide çok hoş görünüyor. Gez şekerim gez , benim içinde gez ama :)

umutluhayat dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağklık

Tam tadında dedi ki...

Pasta çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Bu tarifi denicem bende ;)

Tümay Öztürk dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Meloşçum ellerine sağlık bu arada Dolmabahçenin lezzeti damağımızda hala