17 Mayıs 2010 Pazartesi

Meşhur Acıbadem Kurabiyesi Yapımı


Harika bir tarifle geldim :) Haydi Hanımlar Beyler Mutfağa :) Genellikle pastanecilerin uyguladığı bir tariftir bu tarif..Memnun kalacağıza eminim.Tabii tutturmak zor olsada zamanla başaracağınızdan eminim :)

Malzemeler;

5 yumurta beyazı
150 gr.Toz Badem
100 gr.Toz Fındık
1.5 Su bardağı Toz şeker
1 yemek kaşığı mısır nişastası
4-5 damla acıbadem esansı

Hazırlanışı;

Nişasta hariç Tum malzemeleri bir tencerede çırparak karıştırıyoruz.Daha sonra en kısık ateşte 25-30 dakika karıştırarak karışımı pişiriyoruz.(İçerisindeki şeker mutlaka erimeli)
Ocaktan alıp soguması için bekletiyoruz.Soğuduktan sonra nişastayı ve acıbadem esansını ilave edip karıştırıyoruz.Soğuyan hamurdan Sıkma Torbasına doldurup,Yağlı kağıt serili tepsiye bol aralıklarla 10 cm çapında çemberler şeklinde sıkıyoruz. (çay bardağı ağzı ebatında)Önceden ısıtılmış 140 derece fırında 20-30 dk kadar pişirilir.(Üzeri hafif sütlükahve rengine dönecek şekilde,fırından fırına değişiklik gösterebilir takip ediniz ) Piştikten sonra ılımaya bırakıyoruz.Ilınmış halde iken arzu edilirse 2 tane acıbadem kurabiyesini birbirine yapıştırıyoruz.Ve Servis Ediyoruz..Afiyet Olsun..


Not: Hamur çok cıvık olmayacak.Kıvamı sıktığımızda yayılmayacak koyu kıvamda olmalı.Eğer yumurta büyük ise biraz daha fındık unu eklenebilir.İçerisindeki şeker mutlaka erimelidir.Tepsiden çıkarırken şekerli oldugu için sorun yaşayabilirsiniz.O nedenle kaliteli bir yağlı kağıt kullanın.Olmadı tepsi ile kağıt arasını hafif ıslatarak nemlendirin.Afiyet Olsun :)

Yorumlarda Detaylı Bilgilerde bulabilirsiniz.

24 yorum:

Pınar Günay dedi ki...

her zaman çok merak ettiğim bir tarif olmuştur bu. Denemek lazım ama cesaret edemem sanki:)

umutluhayat dedi ki...

enfes görünüyor aynı hazır gibi ellerinize sağlık

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık çok severim
deneyecem inşallah

superisi dedi ki...

ay çok severim hemen denemek istiyorum. Badem tozu kavrulmuş bademin tozumu yoksa çiğmi olacak.
birde çember şeklinde sıkıyoruz demişsiniz ya hani çemberin içi boştur halka olmayacak değilmi. Yoksa dairemi sıkacağız. Yani içi dolu yuvarlaklar olacak herhalde eğer öyle ise sıkmasak kaşıkla koysak olur mu? Çok soru sordum kusura bakma. Çok severim görünce heyecanlandım galiba ellerine sağlık görüntü harika ve iştah açıcı

kalpkurabiye dedi ki...

canım harika görünüyor lezzetinden çatırdamış:))

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

oFF SEVDİĞİM LEZZET TAM DA KARŞIMNDA..
TARİFİ NOT ETDİM BİLE..
ELLERINE SAĞLIK AFİYETLER OLSUN BEREKETİ İLE..

SEVGİLER.

Unknown dedi ki...

İşte budur çocukluğumdan beri aşık olduğum ender lezzetlerdendir elle
rine sağlık canım öpüyorum...

Nilgün Komar dedi ki...

oyy canım çektiiiiiiiii! olsada yesek olsada yesekk!!

humeyra dedi ki...

Bu kurabiyeyi mutlaka denemem gerek. Sevdiceğimin sevdiği bir kurabiyeymiş. Tarif için sağolun

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Superisi,

Hemen cevaplara geçeyim daire olucak içi dolu olucak.Sıkma torbası şart değil kaşıklada koyabilirsin. Badem yada fındık tozu kavrulmuş olması gerekmez.Sorun yok yani :)
Ayrıca ortalarına kabuğu soğulmuş bademde koyabilirsin pişmeden önce :) Hatta çok az antep fıstığı tozuda koyabilirsin değişik bir lezzet oluyor..

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Pınar cadısı cesaret et..

Sizdende yaparsanız link bekliyorum bakmak isterim tarif sunumlarınıza :)

Başaracaksınız :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

humeyra dene dene bende çok severim :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

umutlu hayat beğenmene sevindim :) mutlaka denemelisin

MAVİ TUTKU dedi ki...

Görüntü harika gerçekten. Ne zaman acı badem görsem; eskiden trenlerde "badem, badeem" diye hoş bir tonlamayla badem satan şahsına münhazır biri gelir aklıma..
Afiyet olsun..
Selamlar..

mutfakcini dedi ki...

nasıl severim bilsennnn.yemeye doyamam.tarifi kaydediyorum,en kısa zamanda yapmak üzere ;) sevgiler canımmm

Doyumluk.... dedi ki...

Çok beğendim tarifi.Harika görünüyorlar.eline koluna sağlık

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

Tümay Öztürk dedi ki...

Acıbademi çok severim. Sanki bana evde yapılamaz hep pastanelerde yapılabilir gibi gelirdi. Çok güzel olmuş seninki de harika duruyor. Ellerine sağlık. Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Meloşçum denemekte fayda var bunu deneyeceğim ellerine sağlık

humeyra dedi ki...

Tarifi cevizle denedim. verdiğiniz süreden daha erken pişti. Sanırım fırından fırına farkediyor. Çılgınlar gibi pişirdi benim fırın :)
Çok hoşumuza gitti kurabiye. Teşekkürler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Humeyra;

Merakla bekliyorum tarifini..

Fırından fırına fark vardır ama ben genel bir dakika vaerdim çünkü düşük ısıda pişiyor üzeri biraz kurusun ve çok kızarmasın diye afiyet olsun beğenmene çok sevindim

Adsız dedi ki...

hamuru ocakta şeker eriyene dek mi,söylediğiniz gibi 25-30 dk. ocakta pişiriyoruz.Bu sorumu lütfen acele cevaplayabilir misinizapaiştiğinde hamurun soğumadan önceki kıvamı nasıl?..

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

evet hamuru ocakta pişiriyorsunuz.

profiterol hamuru yapar gibi oda ocakta pişirilerek hamuru yapılıyor.

Adsız dedi ki...

Bir kisi yapti mi bu tarifi?? Herkes tarife tesekkur etmis de sonuc nedir ??