11 Ağustos 2010 Çarşamba

Ballı Kaymaklı Elma Tatlısı (Ramazan Menüsü İçin Öneri Bir Tatlıdır)

Merhabalar;

Herkesin Ramazan-ı Şerifini Kutluyor,hayırlara vesile olmasını diliyorum..
Mubarek aylar geldi..Yine Ramazan Akşamları sofralar kuruluyor,hazırlıklar başlıyor değil mi?
Yalnız sizden ricam mümkün mertebe çok çeşit yapmayın.. Hem yiyilmiyor,ziyan oluyor hemde bu ay zaten açlıkla terbiye olma ayı değil mi?

Bende eskiden sofralarımı donatırdım.Bu sene çok farklı düşünüyorum.Klasik günlük sofralar hazırlayacağım.

Malumunuz taşınma dönemindeyim.Herşeylerim kolilerde.. Ortalık koli dolu.. Dahada toplanması gereken bir sürü eşya..Misafir ağırlayabilirmiyim bilmiyorum.
Ama ağırlarsamda 3-4 çeşidi geçmeyecek bundan eminim..

Çorba
Ana Yemek
Pilav
Belki Zeytinyağlı
Salata
Hafif Bir Tatlı (Dondurma vs.) geçmeyecek menüm..

Beni bilen biliyor,yaptığım zaman neler yapabileceğimide.. Fakat bu aylarda hem vucudu,hem bedeni yormamak için ağır yemeklerden kaçmalı.. Sahur ile İftar vakitleri birbirine çok yakın..
aksi taktirde sahur yemeklerinizi yiyemekceksiniz..

Neyse gelelim Bugünkü Tarifimize :)

Çok kısa bir sürede hazırlayabileceğiniz,hem lezzetli hem hafif hemde ramazan sofralarınızı süsleyecek bir tatlı tarifi ile karşınızdayım..

Malzemeler ve Hazırlanışı:

3 Elma Kabukları soyulur.Enine Ortadan iki bölünür.Ve oyacak ile içindeki çöpü çıkartılır...



Yayvan bir tencereye elmalarımız dizilir..


Her elmanın üzerine 1 yemek kaşığı toz şeker serpilir.


Üzerine 1 çay bardağı su gezdilir.


Önce harlı ateşte pişirilir.Daha sonra kapağı kapatılarak 20-25 dk.pişirilerek Elmalarımız soğumaya alınır.


Soğuduktan sonra Elmalar servis tabağına alınır.


Her elmanın üzerine 1 tatlı kaşığı bal sürülür.


Arzuya göre her elmaya Kotanyi tarçın serpilir.


Daha sonra her elmanın üzerine 1 tatlı yada yemek kaşığı (Arzuya göre) süt kaymağı konulur.


Üzerine Ceviz yada Antep Fıstığı serpilerek soğuk olarak servis edilir..


Afiyet Olsun..

10 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

meloşum ellerine sağlık....

evdeki elmalaerımla şimdi hemen deniyorum:)))

ANNEMİNELİ dedi ki...

Tam tamanındaki bir lezzet olmuş,çok hoş görünüyor,çekimde süper,ellerine sağlık,sevgilerr...öptüm....

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor..

Ya aslında hep öyle olması lazım ama biz çok abartıyoruz yapıyorda yapıyoruz:)

umutluhayat dedi ki...

benim en sevdiğim tatlıdır.çok hoş görünüyor.ellerinize sağlık

Nilgün Komar dedi ki...

en doğrusunu yapıyorsun şekerim

tarif süper eline sağlıkk

muck muckkk

uğurböceği dedi ki...

ellerine sağlık.bir lokmalık duruyo.nefis

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık. Hayırlı Ramazanlar.

Unknown dedi ki...

hayırlı ramazanlar diliyorum canım.iftar sonrası için çok güzel ve hafif bir tatlı olmuş.ellerine saglık.

Nilgün Komar dedi ki...

hayırlı ramazan olsun şekerim.. bereketiniz çok olsun...

Pembe Tatlar dedi ki...

Gerçekten nefis bir tatlı tam 3 defa yaptım favorilerim arasında...

Tarif için teşekkürler canım...

Yayında:D