16 Ağustos 2010 Pazartesi

Sebzeli Domatesli Yaz Yemeği

Bugünlerde bu yemeği sık yapar oldum.. İftar sofralarımdada afiyetle yeniyor.. Yanındada bir Karpuz .. Harika ...Kızartma gibi oluyor ama daha az yağlısını hafifini düşünün.. Ee mutlakada deneyin.. Hem çok basit hem kızartma lezzetinde :)

Malzemeler:

2 Adet Patates
3 Adet Patlıcan
4 adet Sivri Biber (Acılı)
5-6 Adet kabuğu soyulmuş doğranmış Domates
2 Adet Etli Kırmızı Biber
1 adet kuru Soğan
1/2 çay bardağı Yonca Ayçiçek Yağı
1 Tatlı Kaşığı Tuz
1/2 çay bardağı Yonca Sızma Zeytinyağı
2 diş sarımsak

Hazırlanışı:

Tüm malzemeler küp küp doğranır.Soğanlar ve sarımsak sıvıyağda sotelenir.Daha sonra biberler ilave edilir.Biraz çevirdikten sonra tavada patlıcanlar,patatesler ilave edilerek sıvıyağda sotelenir.
10 dk.sotelendikten sonra Tuz ve Doğranmış domatesler katılır.Harlı ateşte pişirilmeye devam edilir.En son ocağı kapatmadan önce üzerine zeytinyağı gezdirilir.Ilık yada Sıcak olarak servis edilir.Afiyet olsun.

6 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Bu sıcak günler için hafif ve güzel bir tat olmuş. Ellerine sağlık. İyi haftalar.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Tam zamanı derler ya...işte öyle bir lezzet,ellerine sağlık,bize de afiyet şeker olsun demek kalıyor..Öptüm....

emelce yemek dedi ki...

lezzeti belli goruntusunden ellerine saglik

NiLaY dedi ki...

tam bu sıcaklara uygun olmuş canım hem sebze hem domates :) ellerine sağlık..

Nilgün Komar dedi ki...

tam benim diyet için..

Esra dedi ki...

Ellerine sağlık canım, tam benim damak tadıma göre ilk fırsatta ben de yapıcam canım çekti :)