2 Kasım 2008 Pazar

Alman Böğürtleni Reçeli Ve Osmanlı Dağ Çileği Reçeli

Bizim Nilgün (arkadaşım) çok becerikli hatundur..Kızı Özlemde öyle..Dağ çileklerini Nilgün,Bartında babaannesinin almanyadan getirdiği dikensiz böğürtlen fidesinin mahsülü böğürtlenlerin reçelinide özlem yapmış :)
Sağolsun Nilgün bana göre kıymetli bu leziz reçellerden kavanoza koymayı ihmal etmedi..Teşekkürler Arkadaşım:)

Gerçi Nilgünde ne maharetler var,Menemen yapar,Biber közlemeleri yapar,vişne ve çilek suyu konsantresi,reçeller,salamura yaprak aklıma gelmeyen birsürü şey yapar becerikli hatundur kendileri :)

İşte Nilgün Ve Özlemin reçelleri..

Buarada özleme sordum nasıl yaptım böğürtlen reçelini..

Dediki;

1 kova böğürtlen topladım koydum tencereye,Üzerinede aynı kova ölçüsü ile şeker koydum kaynattım.Pişmeye yakında bir kaç damla limon damlattım.Al sana Reçel dedi :)

Tarifimiz böyle yani :)

Hiç yorum yok: