24 Kasım 2008 Pazartesi

Pastane Poğaçası (Pastaneci'den)



500 gr.margarin yada biskin yağ (Pastaneciler biskin pastacılık işiyle uğraşanlar bu yağı kullanır.bende rica ettim bana verdi)
50 gr.maya
80 gr.şeker
30 gr.tuz
3 yumurta
1 kg.un
200-220 ml arası su

Tüm malzemeler karıştırılır.En aşağı 4 saat mayalandırılır.Hamurdan iri parçalar alınarak yassı şekil verilir.Arzu edilirse içine peynir,patatesli harç yada zeytin ezmeside koyulabilir..Üzerine yumurta sarısı sürülür.180 derece fırında üzeri kızarana dek pişirilir.Bu tarifi bana veren Pastaneci Arkadaşımıza Teşekkürler..Afiyet olsun..

13 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar ellerinize saglik günlerden beri ariyorumm bu tarifi insallah yapabilirim yüreginize saglik

Adsız dedi ki...

merhabalar ellerinize saglik günlerden beri ariyorumm bu tarifi insallah yapabilirim yüreginize saglik

Asiye VURAN dedi ki...

elinize saglık çok güzelolmuş saygılar

canikom dedi ki...

tarifinizi denedim aynı pastanedekiler gibi oldu.çok tşk ederimmmmmm

Unknown dedi ki...

kızlar ben ılık su kullanmayı unuttum bir sorun olur mu mayası tutar dimi

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

tutar merak etmeyin

Adsız dedi ki...

maya kuru mu yaş mı acaba ve gramlar kaç kaşık ölçüsüne denk gelio yazar mısınız lütfen

Nesrin dedi ki...

tarif için teşekkürler denemek istiyorum ölçüleri kaşık ölçüsü şeklinde verirseniz sevinirim

seyabb dedi ki...

4 saat mayalandırma ilgin.Biz alalecele yapıyoruz sanırım biraz zaman ayırmak gerek ki sonuç güzel olsun.

canikom dedi ki...

selam yağ yok mu acaba tarifte

canikom dedi ki...

pardon aceleci davranmış ve görememişim:) elinize sağlık

Adsız dedi ki...

500gr.Margarin biraz fazla degilmi?

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

normalde fazla normal margarin kullanırsanız,pastaneciyede öle sormuştum ve güvenmedim 300 gr.dan denedim yağsız gibi oldu.yanr. 500 gr. doğrudur yalnız biskin yağ olmalıdır.