27 Kasım 2008 Perşembe

Nilgün'ün Ani Baskın Kahvaltı Sofrası :)

Kremşantili Çikolata soslu Browni (Nilgün'ün becerikli kızı özlemden)

Ev yapımı yumurta ve şeker çırpımı kremalı browni (Özlemden)

O gün nilgünle son anda sözleştik.Ve son anda hazırlanmış alalacele bir sofra..Browni kremalı kremşantili ve yumurta ve şeker çırpımı sonucu ev yapımı browni kreması,z.yağlı yaprak sarması,Fesleğenli katmer,Soğanlı Peynirli Gözleme (Annem tarifini verdi yaptılar :)Kilisli Güler abla yapardı bunu..Ve kahvaltı çeşitleri ve nefis ev yapımı vişne suyu..

4 yorum:

LEZİZCE dedi ki...

kremşantili çikolata soslu browni tarifini alabilirmiyim.lütfen

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Canım blogumdaki browni yada ıslak kek tariflerini yapıyorsun.Üzerine kremşanti çırpılmış sürüyorsun.En üstüne hazır dr.outker çikolata sos yapıp döküyorsun tarif budur.Diğer adıyla ağlayan kekte denir.blogumda tarifi bulunmakta

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Ağlayan Browni ..

Kendim o an aklıma geldiğince yaptığım bir pasta oldu..

4 yumurta ile 1 su bardağı toz şekeri çırptım.3 yememk kaşığı kakao ekledim.Ardından 1 bardak un ve 1 bardak nişasta ekledim.
Daha sonra 200 gr.Margarin ile 2 paket (160 gr.Bitter Çikolata) ocakta kısık ateşte erittim.Erimiş çikolatalı glazürü Kek karışımının içine döktüm.Karıştırdım.Daha sonra bir su bardağı kırılmış dövülmüş ceviz içini karışıma ekledim.En son 1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozu ekleyerek margarin ile her tarafı yağlanmış büyük boy borcama karışımı döktüm.
180 derece fırında 30 dk.pişirdim.

Bu arada kekim pişerken 2 poşet kremşanti ve 1.5 su bardağı süt ile çırptım.Dolaba dinlenmeye koydum.

Diğer yandan 500 ml.Süt ile Dr.Outker Çikolata sosunu pişirdim.Soğuttum.

Kek pişip soğuduktan sonra üzerine Kremşantinin hepsini sürdüm.

Ardından üzerine soğumuş çikolata sosunu döktüm.Ve Ebru Deseni gibi kürdanla şekil verdim..

Kek Kesilip dilimlendikten sonra kenarlardan sos aktığı için ağlayan browni adını verdim :)

Hatta bu keki değişik tariflerle yapanlarda var.Ama ben bu şekilde denedim..

Nefis oldu..Ama fotograf maalesef yok.İnşallah bi dahaki sefere :)

lezzet günlüğüm dedi ki...

Teşekkür ederim.En yakın zamanda yapacağım
Sevgiler.....