2 Şubat 2010 Salı

Su Böreği Yufkasından Sodalı Börek


Bir huyum var arkadaşlar kafama o an bir tarif çıkardımmı hemen yaparım.Hemde gerçek tarifine bakmadan..Sodalı Börek yapayım dedim ama elimde tarif yok..

Amannn dedim olsa olsa yağ soda falan olur dedim.Pişerken tariflere baktımki doğru tahmin etmişim.Bazı tariflerde süt kullanılmış bazılarında ise soda piştikten sonra üzerine dökülmüş..

Velhasıl kendi fikrime göre yaptım..Sonuç Güzelde Oldu..Malzemede az ve pratik lezzetli bir börek..


Malzemeler;

850 gr. Yufkam Su Böreği Yufkası

Sosu İçin;

2 Şişe Soda (Maden Suyu)
1 Yumurta (2 adette kullanılabilir)
1 Su bardağı Yonca Ayçiçek Yağı
1 Çay Kaşığı Tuz

İçi İçin;

Bahçıvan Yağlı Beyaz Peynir


Hazırlanışı;

Tüm sos malzemeleri çırpılır.Fırın tepsisi yağlanır.Su Böreği yufkası ilk kat olarak yerleştirilir.Üzerine hazırladığımız sosdan sürülür.Yufkaların yarısına gelene kadar her kata hazırladığımız sodalı sostan serpilir.Yarısına gelindiğinde Arzu Edildiği kadar Beyaz Peynir Yada Lor Peyniri eşit miktarda her tarafına konulur.Kalan yufkalar aynı şekilde her katı soslanarak en üst kata gelinir.Böreğimiz arzuya göre dilimlenir.Ardından kalan sos her tarafına eşit miktarda dökülür.Ben üzerine biraz galeta unu serptim.180 derece önceden ısıtılmış fırına verdim.Sonuç çok harika idi..Denemenizi tavsiye ediyorum..

Afiyet Olsun..

8 yorum:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık..Güzel görünyor.Alıp kaçıyorum.Sevgiler bıraktım

Zehra Gürgen dedi ki...

canım çıtır çıtır olmuş !
ellerine sağlık, bir dilim sabah için ayır bana :)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Citir citir olmus, nefis gorunuyor. Ellerine saglik.

selin dedi ki...

Ellerinize sağlık görüntüden bile nefis olduğu anlaşılıyor.sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Hiç denemdım su böreği yufkasını baklavalık yufka ile tanışdık belkı bır gun bununlada tanışırız.
Ellerıne sağlık.
Sevgilerle...

kalpkurabiye dedi ki...

benimde öyle bir huyum var canım ya bişiy kafama yerleirse onu muhakkak uydurur yaparım:)) börekte harika valla ellerine sağlık

Esra dedi ki...

Şahane olmuş çıtır çıtır ,ellerine sağlık...

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım ellerine saglık
çıtır çıtır bir börek olmuş yanına çay of nefis olur
afiyet bal olsun
sevgiler