25 Şubat 2010 Perşembe

Kara ve Beyaz Lahana Sarması


Daha öncedende söylemiş hafta sonu tam bir yemek ziyafeti cümcübüşü idi..
Cuma Günü Kara ve Beyaz Lahana Sarması
Cumartesi ise Yaprak sarması vardı kayınvalidemin menüsünde..
Ben lahana sarmasını görüntüledim ..
Normalde benim tarifim bol salçalı bol kıymalıdır ama bu hafif ve birazda diyetlik sarma tarifini sizlerle paylaşıyorum..
MALZEMELER :

1 adet küçük lahana (Dolmalık)
1 demet kara lahana ( Dolmalık )
2 su bardağı pirinç
1 su bardağı Yonca Domates Rendesi
1/2 su bardağı Yonca Mısırözüyağı
2 büyük soğan
1 çorba kaşığı dolusu tuz ve karabiber ve pulbiber
2 su bardağı bardağı su

HAZIRLANIŞI
Kara lahana ve beyaz Lahana yapraklarını ayırıp yıkadıktan sonra geniş bir tencerede haşlayın.Yayvan ve geniş bir tavaya Sıvıyağı koyun soğanları ince doğrayıp pembeleşinceye kadar kavurun. Yıkanmış pirinçleri de biraz kavrulduktan sonra domates rendesi ve baharatları ilave ederek 2 su bardağı su ile birlikte kısık ateşte suyunu çekinceye kadar pişirin. Soğumaya bırakın. Bu arada haşladığınız lahanaların ortalarındaki sert kısımlarını keserek sarmaya hazır hale getirin. Lahanaları dilediğiniz büyüklükte keserek hazırladığınız içle sararak tencereye dizin..Üzerini geçmeyecek kadar su ve biraz zaytinyağı ilave ederek pişirin .Afiyet olsun..

44 yorum:

Sümeyye dedi ki...

lahana sarmasını çok severim,ama bir türlü sarmayı beceremiyorum,çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

Federica Simoni dedi ki...

ottimo piatto!!! complimenti!! ciaooooooooooooooooo

Baharcicegi dedi ki...

kayinvalidenizin ellerine saglik sarmalarin ikiside nefis olmus
kandiliniz mubarek olsun

Adsız dedi ki...

Hayirli kandiller.

CAHİDE dedi ki...

Canım sayfan çok güzel ellerine sağlık.kandilin mübarek olsun...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık balımm nefis görünüyorr..

cecilia dedi ki...

nefiss çok severimm :)

Saglıklımutfak dedi ki...

SAĞOL CNM SENİNDE KANDİLİN MÜBAREK OLSUN

Gümüş Tepsi dedi ki...

mevlid kandiliniz mübarek olsun.bu mübarek günü hakkıyla eda edebilmeyi Allah cümlemize nasip etsin.hayırlı günler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Hepinizi çok teşekkürler arkadaşlar..

Hayırlı Kandiller

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Federica;

Thank You very much :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

bir avuç hayat;

Ziyaretin için teşekkürler blogunu gezdim çok beğendim..

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Kızılcık Şurubu;

sanada hayırlı kandiller cnm

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Cahidecim;

beğenmene sevindim çok teşekkürler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Hilalcim;

öpüyorum seni hayırlı kandiller

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Cecilia;

Teşekkürler cnm

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Kalp Kurabiye;

Beğenmene sevindim cnm

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Gümüş tepsi seninde kandilin mubarek olsun ziyaretin için teşekkürler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Bahar çiçeği;

Teşekkürler canım

Unknown dedi ki...

hayırlı kandiller ninem.ah yakın olsak da dolmalara ortak gelseydim.

Unknown dedi ki...

hayırlı kandiller ninem.ah yakın olsak da dolmalara ortak gelseydim.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Güzel ziyaretiniz çok mutlu kıldı.
bende sizin kandilinizi kutlar,her
zaman beklerim.

Bu arada ekleme bulutu nedense
kabul etmedi.sonra yine denerim.

İyi geceler dilerim.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne de güzel olur :) eline sağlık.

hayırlı kandiller sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canim kardesim.... Insallah Rabbim, bizleri de, hidayete erdirdigi kullarindan eylesin... Günahlarimizi affetsin... Senin ve ailenin Kandili Mübarek olsun diyorum... Sevgilerimle,

susamcorekotuFeriha dedi ki...

Gül bahçesine girenler gül olmasalar da gül kokarlar. Kainatin en güzel gülünün(S.A.V) kokusunun üzerinize olması temennisiyle. Mevlit Kandiliniz Mübarek Olsun.
eline sağlık

İnci Yemek dedi ki...

mekoşum kandilin kutlu olsun canım
evinden bereket eksilmesin duaların
kabul olsun.Dolmalar süper olmuş ellerine sağlık..

MuTLu HoBi dedi ki...

elinize sağlık çok güzel tarifler ........benim bloguma da beklerim mutlu hobi...

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Jivaga;

Önemli değil canım gönüller bir olsun :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Mutlu Hobi;

Beğenmene sevindim.Tabii seni ziyaret ederim

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Bir dur masalı;
Teşekkürler iyi kandiller

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Münster;

Teşekkürler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

örgücü oyuncakcı nine;

Teşekkürler ziyaretniz için

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

incicim;

Teşekkürler görüşmek üzere

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Susamçörekotu;

Ziyaretin için teşekkürler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Tüm kandilimi kutlayan ve ziyaret eden arkadaşlarıma teşekkürler

Pembe Tatlar dedi ki...

Banada kaldımı:))

Çok severim canım ellerine sağlık..

Hayırlı cumalar...

Urfa Tutkunu dedi ki...

Ellerinize sağlık. Buralarda karalahana bulunmuyor. Ben de Doğu Karadeniz turu esnasında yemiştim kara lahana sarmasını.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Pembe Tatlar;

Sen gelde istanbula yaparız canım merak etme :)

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Urfa Tutkunu;

Bence sık sık denemelisiniz

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Ayrıca Kara lahana ve beyaz lahana bağırsatlar için çok faydalı..

sugibi dedi ki...

ellerinize sağlık güzel yorumunuz için çook teşekkür ederim

gönül dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel gözüküyor

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Su gibi teşekkürler cnm

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Gönül;
Teşekkürlar arkadaşım